arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

سومین گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان در ۲۲ روز / موضوع: مذاکرات احیای برجام

وزرای خارجه ایران و عمان در یک تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف از جمله مذاکرات احیای برجام گفت‌و‌گو کردند. امیر عبداللهیان در تاریخ ۱۹ مرداد ماه نیز در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی در خصوص آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات احیای برجام با همتای عمانی خود گفت‌و‌گو و از دیدگاه‌ها و تلاش‌ عمان قدردانی کرده بود. طرفین در پنجم مرداد ماه نیز در این خصوص تماس دیگری داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت خارجه عمان امروز (پنج‌شنبه) از تماس تلفنی حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود خبر داد.

در این تماس تلفنی، دو طرف درباره روابط دو جانبه ایران و عمان و راههای گسترش آن و همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات احیای برجام در وین و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

امیر عبداللهیان در تاریخ ۱۹ مرداد ماه نیز در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی در خصوص آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات احیای برجام با همتای عمانی خود گفت‌و‌گو و از دیدگاه‌ها و تلاش‌ عمان در زمینه مذاکرات احیای برجام قدردانی کرده بود. طرفین در پنجم مرداد ماه نیز در این خصوص تماس دیگری داشتند.

عمان در خلال مذاکرات احیای برجام در بسیاری موارد نقش پیامرسان و میانجی‌ را بر عهده داشته و در یک ماه اخیر بارها مقامات اروپایی، آمریکایی و ایرانی با مسقط گفت‌و‌گو و رایزنی کرده‌اند. به طوریکه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در تاریخ پنجم مرداد ماه و سپس «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در نهم مرداد با «بدرالبوسعیدی» تماس تلفنی برقرار کرده و در خصوص مذاکرات هسته‌ای و پاره‌ای مسائل دیگر با وی به گفت‌و‌گو نشستند.

نظرات بینندگان