arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «انتخاب»:

توافق برجام، صد در صد ایده‌آل ما نیست، ولی در توافق منافع و مصالح نظام و کشور هم لحاظ شده / برخی عناوین تحریمی باقی مانده اما آنچه برای اقتصاد کشور و زندگی مردم اهمیت دارد، لغو شده

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جلسه کمیسیون با حسین امیرعبداللهیان و علی شمخانی، می‌گوید که مسائلی پیرامون بحث برجام و نقطه نظرات نمایندگان هم مطرح شد. توضیحات و توجیحات وزرات امور خارجه و شورای عالی هم عنوان شد. بحث بر سر این بود که آنچه در برجام حق ماست، یعنی لغو تحریم‌ها، باید صورت گیرد و ما به برجام برگردیم. الحمدالله این موضوعات که برای ما اهمیت دارد، انجام شده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جلسه کمیسیون با حسین امیرعبداللهیان و علی شمخانی، می‌گوید که مسائلی پیرامون بحث برجام و نقطه نظرات نمایندگان هم مطرح شد. توضیحات و توجیحات وزرات امور خارجه و شورای عالی هم عنوان شد. بحث بر سر این بود که آنچه در برجام حق ماست، یعنی لغو تحریم‌ها، باید صورت گیرد و ما به برجام برگردیم. الحمدالله این موضوعات که برای ما اهمیت دارد، انجام شده است.»

به گزارش «انتخاب»، دو روز قبل، کمیسیون امنیت ملی‬ مجلس با حضور علی ‫شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی‬، حسین امیر عبداللهیان‬، علی باقری‫و محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی‬، جلسه‌ای برگزار شد، اما از اظهار نظرات نمایندگان مجلس به نظر می‌رسید که چندان از این جلسه رضایت نداشتند.

شهریار حیدری در گفتگو با «انتخاب» درباره علت عدم رضایت نمایندگان از این جلسه، گفت: «به هر شکل جلسه‌ای که در شورای عالی امنیت ملی داشتیم، مسائلی پیرامون بحث برجام و نقطه نظرات نمایندگان هم مطرح شد. توضیحات و توجیحات وزرات امور خارجه و شورای عالی هم عنوان شد. در نهایت آنچه برای ما اهمیت دارد و باید رعایت شود، خطوط قرمز، مصلحت و منافع نظام است که الحمدالله در طول مذاکرات توجه شده است.»

وی ادامه داد: «بالاخره دنیای امروز، دنیای برد برد است نه برد و باخت. درست است که جای نگرانی هم بود و این نگرانی‌ها هم مطرح شد. قطع به یقین توافق برجام، صد در صد ایده‌آل ما نیست، ولی در توافق منافع و مصالح نظام و کشور هم لحاظ شده است.»

حیدری درباره اینکه نگرانی‌های مجلس بر سر چه موضوعاتی است، عنوان کرد: «بحث بر سر این بود که آنچه در برجام حق ماست، یعنی لغو تحریم‌ها، باید صورت گیرد و ما به برجام برگردیم. الحمدالله این موضوعات که برای ما اهمیت دارد، انجام شده و امیدوارم در توافق نهایی آنچه خیر و صلاح کشور و مردم است، رعایت شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به قانون اقدام راهبردی مجلس، آیا تحریم‌های ایسا، کاتسا و یوترن لغو می‌شوند، گفت: «بله اکثریت تحریم‌ها لغو شده و برخی عناوین تحریمی باقی مانده است. این مورد هم دارد حل می‌شود. آنچه برای اقتصاد کشور و زندگی مردم اهمیت دارد، لغو شده است.»

نظرات بینندگان