arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات: تا پایان دولت برای ۸۰ درصد خانوار‌های کشور امکان دسترسی به فیبر نوری فراهم خواهد شد تا سرعت اینترنت چند صد برابر شود

عیسی زارع‌پوروزیر ارتباطات گفت: یکی از طرح‌های اساسی برای افزایش سرعت اینترنت که در وزارتخانه در حال پیگیری است، پروژه «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» است که بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان دولت برای هشتاد درصد از خانوارهای کشور امکان دسترسی به این فناوری جدید فراهم خواهد شد تا شاهد سرعت‌های چند ده و بلکه چند صد برابری به اینترنت باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات گفت: اینترنت پرسرعت و با کیفیت حق مردم است و همکاران من در وزارت ارتباطات به صورت شبانه روزی در تلاش برای برآورده کردن این حق هستند.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: امروز اینترنت تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و کسب و کار و زندگی روزمره همه هموطنان به آن گره خورده است. همانطور که بارها گفته‌ام، اینترنت پرسرعت و با کیفیت حق مردم است و همکاران من در وزارت ارتباطات به صورت شبانه روزی در تلاش برای برآورده کردن این حق هستند.

وی افزود: یکی از طرح‌های اساسی برای افزایش سرعت اینترنت که در وزارتخانه در حال پیگیری است، پروژه «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» است که بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان دولت برای هشتاد درصد از خانوارهای کشور امکان دسترسی به این فناوری جدید فراهم خواهد شد تا شاهد سرعت‌های چند ده و بلکه چند صد برابری به اینترنت باشیم.

زارع‌پور تاکید کرد: روز سه‌شنبه در نشست دوره‌ای بررسی پیشرفت این طرح در جمع مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات ثابت(FCP ها) حضور یافتم. این نشست‌ها هر ۲ هفته یکبار با اهتمام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه گزارش پیشرفت پروژه برگزار می‌شود و در آن موانع و مشکلات بر سر راه اجرای طرح در شهرهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: اجرای تمام و کمال پروژه‌های ملی و بزرگی مانند فیبر نوری منازل موانعی هم دارد ولی نباید از این موانع ترسید. دولت سیزدهم با تمام توان پای کار این پروژه آمده است تا طعم شیرین اینترنت با سرعت نور را به مردم بچشاند.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل این طرح ملی، همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند. وزارت ارتباطات هم به عنوان متولی موضوع، هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: تا کنون حدود ۲ میلیون پوشش فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها ایجاد شده است و هموطنان می‌توانند پیشرفت این پروژه را از طریق سایت iranfttx.ir دنبال کنند و بررسی کنند که آیا شهر آنها تحت پوشش قرار دارد یا خیر. البته باید توجه داشت که اجرای چنین پروژه زیرساختی با وسعت بیش از ۱۰۰۰ شهر کار ساده‌ای نیست و فراهم شدن این امکان برای همه هموطنان تا پایان دولت سیزدهم طول خواهد کشید.

نظرات بینندگان