arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

قالیباف: برخی می‌گفتند با اجرای قانون هسته‌ای مجلس اتفاقاتی می‌افتد؛ اما با قطع دوربین هم اتفاقی نیفتاد

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی آنها دنبال ادامه تحریم ظالمانه هستند چرا ما ما نباید به حق قانونی خود در چارچوب آژانس عمل کنیم؟ برخی عنوان می کردند با اجرای این قانون اتفاقاتی می افتد اما وقتی با قدرت ایستادیم با قطع دوربین هم اتفاقی نیافتاد و در نتیجه آمریکا دوباره به میز مذاکرات بازگشته است، امروز هم در حال ادامه مذاکرات تا تن دادن آنها به اشکالاتی که در گذشته بود، هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف‌های مقابل به برجام و توافق مورد تایید سازمان ملل عمل نکنند، اجازه زیاده‌خواهی به آنها نمی‌دهیم.

محمدباقر قالیباف عصر پنجشنبه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان که با حضور جمعی از مقامات استان در حسینه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، افزود: پس از امضای برجام در دولت گذشته، رییس جمهور وقت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و بر خلاف تایید سازمان ملل با زیر پا گذاشتن قطعنامه این سازمان، تحریم ایران را نیز بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا قلدری می کند، اضافه کرد: اگر در برابر این کشور ایستادگی نکنیم آنها نیز کوتاه نمی آیند بنابراین در این راستا باید تولید قدرت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی، اولین و مهمترین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قانون رفع تحریم بود چرا که معتقد به پایان دادن به این جنگ ظالمانه هستیم.

قالیباف تاکید کرد: چنانچه آنها به تعهدات خود عمل نکنند دلیلی ندارد ما نیز به تعهدات خود در حوزه هسته ای عمل کنیم، بنابراین به موضوع هسته ای تنها در چارچوب پادمان عمل می کنیم، مگر اینکه آنها به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: وقتی آنها دنبال ادامه تحریم ظالمانه هستند چرا ما ما نباید به حق قانونی خود در چارچوب آژانس عمل کنیم؟ برخی عنوان می کردند با اجرای این قانون اتفاقاتی می افتد اما وقتی با قدرت ایستادیم با قطع دوربین هم اتفاقی نیافتاد و در نتیجه آمریکا دوباره به میز مذاکرات بازگشته است، امروز هم در حال ادامه مذاکرات تا تن دادن آنها به اشکالاتی که در گذشته بود، هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه تن به رفع اشکالات گذشته بدهند همه چیز درست می شود.

قالیباف یادآوری کرد: آنها از مسیر برجام خارج شدند بنابراین در صورت رعایت کردن موضوعات طرح شده، ما موارد را قبول می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور با رفع تحریم کاهش می یابد، اما رفع نمی شود، گفت: باید با قوی کردن خود در حوزه اقتصادی نسبت به خنثی سازی تحریم ها اقدام کرد که در این راستا مجلس انقلابی و دولت مردمی تکالیفی بر عهده دارند.

جنگ شناختی و اقتصادی ترفندهای جدید دشمن

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگ با دشمن همچنان ادامه داد و در گذشته آنها بر این باور بودند که با جنگ نظامی و کسب پیروزی می توانند در مسیر و اساس جمهوری اسلامی مشکل ایجاد می کنند اما مجاهدت ملت ایران و مقاومت آنها موجب شکست آنها شد.

قالیباف اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی دشمنان این نظام دو جنگ دیگر را به کشورمان تحمیل کردند چرا که نظام استکباری به علت داشتن خوی استکباری، اساس و مبنای نظام جمهوری اسلامی را همسو با خود نمی داند.

وی تاکید کرد: در جنگ شناختی مبتنی بر رسانه، دشمنان با ایجاد شک و تردید در مردم به دنبال ایجاد سستی در جبهه اسلام هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز روایت های مختلف و دروغ در بنگاه های خبر پراکنی دشمن تولید شده و آنها اشکالات کوچک را آنقدر بزرگ جلوه می دهند تا به باورهای مردم لطمه بزنند.

قالیباف تنها راه مقابله با جنگ شناختی را در پیش گرفتن و عمل به منویات رهبری انقلاب مبنی بر جهاد تببین دانست و افزود: باید در تبیین صحیح روایات پیشگام بود نه اینکه فضا را برای ورود و خبرپراکنی دشمن مهیاکرد سپس به بیان روایت صحیح پرداخت. چرا که این نوع حرکت در برابر امپراطوری رسانه ای دشمن نوعی انفعال است.

وی اضاقه کرد: جنگ شناختی بسیار با اهمیت تر از جنگ اقتصادی است و باید بدانید که تحریم ظالمانه و غیر انسانی دشمن، مبتنی بر حقوق بین الملل و حقوق انسانی نیست و این تحریم ها برگرفته از خوی رژیم استکباری آمریکا است.

هر کس به رفع مشکلات اقتصادی باور ندارد در جبهه دشمن است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای توفیق در مسائل اقتصادی باید همان روحیه رزمندگان در عملیات رمضان و شهدای این عملیات را داشته باشیم و در این راستا باید به فرموده امام راحل (ره) زمینه حضور مردم در حوزه اقتصادی را فراهم کرد.

قالیباف راه مبارزه با فساد را نیز مردمی کردن اقتصاد دانست و افزود: لازمه پیشرفت اقتصادی هر کشوری برخورداری از منابع انسانی و مادی است که همه این موارد در کشورمان وجود دارد به شرطی که مسوولان با همان روحیه و باور زمان جنگ در این مسیر حرکت کنند.

وی تصریح کرد: این جنگ اقتصادی موجب شده که مردان در برابر خانواده سر خم می کنند که این مایه شرمساری و خجالت ما است، در حالی که می توان مشکلات را حل کرد و هر کس می گوید راهی برای حل مشکلات اقتصادی نیست او دشمن ما است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات کنونی را با وفاق همدلی و محبت بین مسوولان و پیاده کردن احکام خدا در بحث اقتصادی می توان رفع کرد.

قالیباف از جوانان خواست پیشتاز این جنگ شناختی و اقتصادی شوند و با همان روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت، دست در دست هم برای ثبات اقتصادی در کشور تلاش کنند و مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قوانینی در راستای حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و کار آفرینان، برای سرمایه آنها امنیت ایجاد کند.

ایستادگی در برابر ظلم باور اسلامی است

وی یادآوری کرد: بخشی از رزمندگان همزمان با عملیات رمضان در گرمای شدید به درجه رفیع شهادت نائل شدند شماری هم در محاصره و مبارزه تا آخرین تیر جنگیدند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عملیات رمضان بعد از فتح خرمشهر در منطقه کوشک، شلمچه و دیگر نقاط به منظور برقراری امنیت خرمشهر، جاده اهواز - خرمشهر و راه آهن این منطقه منجر شد.

قالیباف افزود: بررسی یادداشت ها و مقاله های اواخر دهه ۶۰، علت ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر را مشخص کرده است چرا که برخی مدعی بودند صدام عقب نشینی کرده و جنگ دیگر معنا ندارد در حالی که رژیم بعثی، عقب نشینی از منظر نظامی انجام نداده بود.

وی ادامه داد: دشت مهران و دره ها و ارتفاعات منتهی به آن در اختیار رژیم بعثی بود اما بنی صدر به عنوان مخالف جنگ می گفت نمی توان به نیروهای نظامی تا بن دندان مسلح صدام حمله کرد و باید برای حمله سه برابر دشمن نیرو داشت بنابراین فعلا زمین بدهیم تا زمان را بخریم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعد از حذف بنی صدر و تغییر و حذف باورها، رزمندگان و شهدا مبتنی بر سنت های الهی و مکتب قرآنی جنگیدند و دشمن با دیدن این توان و نیرو یک عقب نشینی راهبردی کرد.

قالیباف بیان کرد: کسانی که در مسیر انقلاب نبودند رزمندگان را به دلیل ادامه جنگ با دشمن محکوم کرده و حتی بعد از پایان جنگ نیز عنوان کردند چرا هشت سال جنگیدیم و با تحلیل و روایت غلط می گفتند بعد از فتح خرمشهر می توانستیم جنگ را متوقف کنیم.

وی بیان کرد: مخالفان انقلاب از اول، حرکت امام راحل را بر خلاف جریان جاری مسیر جهان و کشورها می دانستند ولی ما همسو با مکتب قرآن و آگاهانه حرکت کردیم چرا که ایستادگی در برابر ظلم فرهنگ و باور اسلامی است.

نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان، مردادماه سال ۹۷ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی سپاه همدان، در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان همدان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند، عملیات رمضان پس از بیت‌المقدس یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت و در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد، مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین آن سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها در این عملیات شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت کردند.

با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر رژیم بعثی در عملیات رمضان وارد شد که دشمنان نیز در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کردند که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نظرات بینندگان