arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

عربستان: سهم زنان از بازار کار به بیش از ۳۲ درصد رسیده است

وزارت منابع انسانی عربستان اعلام کرد که میزان مشارکت زنان عربستان در بازار کار این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۲.۹ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزارت منابع انسانی عربستان اعلام کرد که میزان مشارکت زنان عربستان در بازار کار این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۲.۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش الخلیج آنلاین، داده های وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان که روز پنج شنبه منتشر شده، نشان داد که میزان مشارکت اقتصادی زنان سعودی بالای پانزده سال به حدود ۳۳.۶ درصد رسیده است.

این وزارتخانه سعودی اعلام کرده است که به منظور توانمندسازی زنان در بازار کار اقدامات و طرح های مختلفی را انجام داده است که از آن جمله می توان به توامندی ۷۱ هزار و ۶۱۲ زن از طریق طرح ابتکاری کار انعطاف پذیر اشاره کرد و علاوه بر این ۸۳۷ هزار و ۹۱۱ زن از ابتکار کار آزاد استفاده کردند و تعداد ذینفعان از طرح ترغیبی کار مجازی به ۷۹ هزار و ۶۴۱ مورد رسیده است.

وزارتخانه مذکور در ادامه داده خود آورده است که ۱۵۱ هزار و ۱۰۹ زن نیز از برنامه وصول استفاده کردند و ۱۱۱۲ زن نیز از ابتکار آموزش و هدایت رهبری زنان فارغ التحصیل بهره بردند.

وزارت منابع انسانی عربستان همچنین اعلام کرده است که کارگاههای مختلفی را برای زنان در بازار کار برگزار کرده که مهمترین آنها توامندسازی زنان در بازار کار با حضور متخصصان حوزه های مختلف بوده است.

در پی انتقادهای گسترده سازمان های حقوق بشری از وضعیت زنان در عربستان، مقامات این کشور در سال های اخیر با راه اندازی چشم انداز ۲۰۳۰ به دنبال مشارکت هرچه بیشتر زنان این کشور در بخش های مختلف بوده اند.

نظرات بینندگان