arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
معاون دادستان اهواز:

زنان بدحجاب ۱۰ روز تا ۲ ماه روانه زندان مي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز با بيان اينكه بدحجابي در جامعه رواج پيدا كرده است، گفت: بر اساس قانون، بي‌حجابي و بدحجابي جرم مشهود است و در اين زمينه با افراد خاطي برخورد مي‌شود. ولي‌الله فتاحي با بيان اينكه بدحجابي و بي‌حجابي يك رفتار مجرمانه است، اظهار كرد: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامي، بدحجابي و بي‌حجابي در جامعه جرم محسوب مي‌شود و بايد با آن برخورد شود.

وي افزود: زنان بدحجاب و بي‌حجاب در صورتي كه در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به ۱۰ روز تا دو ماه حبس و يا ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد. بدحجابي يك فعل حرام است و قانونگذار افراد را از ارتكاب فعل حرام كه عفت عمومي را جريحه‌دار كند، بر حذر مي‌دارد. در قرآن كريم هم مردان و زنان به حفظ حجاب معنوي و حجاب ظاهري توصيه شده‌اند و به اين مساله تاكيد شده كه حجاب معنوي و ظاهري بايد رعايت شود.

به گزارش بهارنيوز، فتاحي تصريح كرد: ضابطان دادگستري اگر در اين زمينه افرادي را معرفي كنند، دادسراها مكلف به رسيدگي است و مجازات مناسب بايد اعمال شود. دستگاه قضايي براي برخورد با متخلفان در اين زمينه هيچ‌گونه ممنوعيت و محدوديتي ندارد و با توجه به اينكه اين جرم شيوع پيدا كرده و روز به روز در حال گسترش است، در اين زمينه به پرونده‌ها رسيدگي مي‌شود.

معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز خاطرنشان كرد: از نظر شرعي لباس زن بايد تمام بدن و حتي سر و موي سر را بپوشاند و تنها صورت به مقداري كه در وضو شسته مي‌شود، لازم نيست پوشانده شود؛ براي افراد بدحجاب قانونگذار در قانون آيين دادرسي كيفري دادگاه‌هاي عمومي انقلاب در ماده ۲۱۴ اشاره دارد كه اگر قاضي حكم قضيه را پيدا نكرد، مي‌تواند به مراجع و منابع فقهي معتبر مراجعه كند و حكم قضيه را به دست آورد.وي با بيان اينكه بر اساس آيات قرآن، مردان هم بايد پوشش ظاهري مناسبي داشته باشند، ادامه داد: در برخورد با افراد بدحجاب ابتدا ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر وارد عمل مي‌شود و افراد را ارشاد مي‌كند، ولي در صورت مقاومت، برخورد انجام مي‌شود.

نظرات بینندگان