arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

امام جمعه قم: آمریکایی‌ها ضمانت کنند تا با جابجایی دولت‌ها این تعهدات متزلزل نشود

سعیدی امام جمعه قم بیان داشت: ایران اعلام می‌کند که آمریکایی‌ها به طور شفاف و کتبی باید برای عبور از تحریم‌ها تضمین بدهند و طی قرارداد کتبی این مسائل را ضمانت کنند تا با جابجایی دولت‌ها این تعهدات متزلزل نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه قم گفت: ایران اعلام می کند که آمریکایی ها به طور شفاف و کتبی باید برای عبور از تحریم ها تضمین دهند.

 آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود آمر به معروف و ناهی از منکر فقط در عموم می‌تواند مسائل را به دیگران تذکر دهد و قسمت خصوصی زندگی افراد ارتباطی با کسی دیگر ندارد؛ این بدان معنا نیست که افراد در خلوت خود گناه کنند که در صورت اثبات برای برخی از گناهان حد نظر در نظر گرفته شده است.

امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای انسان سازی امور دینی و دنیایی افراد باشد و موضوعات انقلابی و بصیرت افزایی و زمینه سازی برای تمدن اسلامی در مساجد می‌بایست مورد توجه باشد و مساجد در پدید آوردن انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند و این مسیر همچنان باید ادامه یابند.

آیت الله سعیدی بیان داشت: داستان افرادی که در کنار رهبران می‌زیستند و بعدها ریزش داشتند و منحرف شدند، عبرت آموز است که عناد، تمرد، دلبستگی به بیگانگان و هوای نفس، غفلت‌ها و اغوای شیاطین و محاسبات غلط برخی از مدعیان اصلاح طلبی را در عمق گمراهی و ضلالت فرو برده است.

امام جمعه قم گفت: تنها راه علاج از این سقوط، مراقبت از نفس است چرا که برخی از بیماری‌ها روحی و نفس در عمق انسان ریشه می دواند که انسان را بعد از ۵۰ سال بدعاقبت می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: رفتار برخی از کسانی که روزهای اول انقلاب اسلامی در کنار انقلاب بودند و امروز در این مسیر نیستند نشاندهنده عمق بی معرفتی و عدم مراقبت از نفس سرکش و حاکی از بی اخلاقی است.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: چطور می‌شود که یک مدعی خط امام بی رحمانه به مدافعان حرم می تازد و در کنار داعش علیه حزب الله موضع گیری می‌کند که این رفتار از سوی این افراد جای تعجب دارد.

وی با اشاره به مذاکرات برجام اظهار داشت: ایران اسلامی در کنار خنثی کردن تحریم‌ها برای عبور عزتمندانه بر اساس مصحلت و عزت وارد مذاکرات شده است و تیم مذاکره کننده عزتمندانه مسیر دیپلماتیک را طی و پیشنهادات خود را ارائه کرده و طرف مقابل نیز بدنبال اهداف خود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ایران اعلام می‌کند که آمریکایی‌ها به طور شفاف و کتبی باید برای عبور از تحریم‌ها تضمین بدهند و طی قرارداد کتبی این مسائل را ضمانت کنند تا با جابجایی دولت‌ها این تعهدات متزلزل نشود.

وی تصریح کرد: مردم ما سال‌ها است نسبت به دولت‌های آمریکا بدبین هستند چرا که این دولت‌ها هیچگاه خیر و صلاح ملت ایران را نمی‌خواهند و بدنبال چپاول ملت ما هستند.

آیت الله سعیدی گفت: راهبرد اصلی ما برای حل مشکلات جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و با روش‌های داخلی باید جلوی بهانه جویی طرف مقابل را گرفت‌.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: ایران اسلامی عزتمندانه صریح و روشن در زمینه حل موضوع هسته‌ای در حال تلاش است.

وی در ادامه با بیان اینکه هفته دولت مزین به نام دو شهید شاخص شهیدان رجایی و باهنر که در مدیریت جهادی و ارزشی سرمشق دیگران هستند و در توطئه نفوذ و نفاق به شهادت رسیدند افزود: مدیریت جهادی و انقلابی دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی رئیس جمهور که روز تعطیل و طوفان شن و سیل نمی‌شناسد و در همه میدان‌ها به دنبال کمک مردم است این رویه دولت باید مورد توجه همه مدیران در سطوح مختلف باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مردمی کردن دولت و به میدان آوردن مردم در پیشبرد اهداف از دغدغه‌های دولت سیزدهم است افزود: دولت سیزدهم بر اساس آمارها رونق اقتصادی داشته است که در کنار برنامه‌های اصلاح اقتصاد باید جلوی گرانی‌ها را بگیرد و معضل بیکاری و اشتغال را حل کند و جوانانی که در عرصه‌های مختلف علمی ایران را خودکفا کردند می‌توانند در زمینه مشکلات کشور کمک کنند.

نظرات بینندگان