arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

امام جمعه تبریز: نظر شفاهی کافی نیست، آمریکا کتبا باید تضمین بدهد

آل‌هاشم امام جمعه تبریز گفت: ایران منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام در مذاکرات رفع تحریم هست و به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی ندانسته بلکه باید کتبا تضمین بدهد تا برجام اجرایی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: امام جمعه تبریز گفت: ایران منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام در مذاکرات رفع تحریم هست و به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی ندانسته بلکه باید کتبا تضمین بدهد تا برجام اجرایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: مذاکرات رفع تحریم ها در وین در کانون جنگ روایتی نظام سلطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برآیند اظهارات ضلع غربی این بود که با پایان یافتن گفتگو، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکره با بیان کلمه «بله یا خیر» نظر خود را ارائه دهند،ادامه داد: ایران با فهم این بازی و شناخت ذات فریب آمریکا هیچ متن یا پیشنهاد را به عنوان متن نهایی قبول نکرده و تاکید کرده که ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ کننده همه این ایده‌ها در تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

وی متذکر شد: آنچه مسلم است و وزیر خارجه کشور نیز دوشنبه شب اعلام کرد این است که منتظر نظر غرب درباره سه نقطه ابهام هستیم و ایران به هیچ وجه نظر شفاهی آمریکا را کافی ندانسته بلکه باید کتبا تضمین دهد تا مراحل اجرای برجام را ببینیم.


جنگ سه روزه غزه ناتوانی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به دستاورد اخیر در جنگ سه روزه غزه اشاره کرد و گفت: دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته بود و در آن گزارشی از جنگ سه روزه‌ای از غزه داد و حکایت از هماهنگی و هم افزایی جبهه مقاومت فلسطین داده و همچنین از نقش سید مقاومت و حمایت امام خامنه‌ای عزیز تشکر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان توضیح داد: رهبر مقتدر انقلاب نیز در پاسخ نامه او از افتخارات مضاعف جنبش مقاومت و پیوند مقاومت غزه و بشارت قوت مقاومت و افول صهیونیستی گفته‌اند.

وی ادامه داد: به قطع، تجربه این جنگ و نبرد سه روزه گویای این است گنبد آهنین توان مقابله موشک‌های نقطه‌زن حزب الله را ندارد.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از پیامدهای جنگ سه روزه این است که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به تنهایی مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده است و جنگ سه روزه به خصوص کوتاه بودن آن ثابت کرد با وجود تبلیغات گسترده دشمن، آنها قدرت ادامه دادن به جنگ های طولانی را ندارند.

امام جمعه تبریز در ادامه به روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد اشاره کرد و گفت: توان و بازدارندگی قدرت دفاعی امروز نظام، موجب هراس و وحشت دشمنان و قدرت‌های زورگو و سلطه جهانی را فراهم آورده است.

وی افزود: اطمینان و اعتماد ملی برای نقش‌آفرینی این توان در تامین امنیت پایدار منطقه بیش از هر مقوله حاوی این پیام است که با کسب شایستگی عملی خود و شکستن مرزهای دانش بنیان و دستیابی به فناوری نوین و نو ظهور خواهیم توانست تا در آینده نزدیک قله‌های رفیع و اقتدار را فتح کند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: اینها نیست مگر در سایه هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری که همواره درایت ایشان در امور مختلف کارگشا بوده و هست.

وی در اعلام مناسبت‌ها به آزادی آزادگان اشاره کرد و گفت: شما صبر کردید و سعه صدر کردید و ما به تک تک شما اسوه‌های صبر درود می‌فرستیم. حل مشکلات آزادگان سرافراز نباید در پیچ و خم اداری برود بلکه تمام دستگاه‌ها باید در قبال این عزیزان احساس مسوولیت کنند.


عدالت باید به گفتمان نخبگانی تبدیل شود

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه عدالت باید به گفتمان نخبگانی تبدیل شود، گفت: زمینه زیادی برای این گفتمان وجود دارد و از جمله لزومات نیز می‌باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به عوامل افزایش روزی گفت: گشاده خلقی از جمله این عوامل است به طوریکه در یک اداره باید مافوق رفتار مناسبی با زیردست خود داشته باشد نه اینکه رفتار حاکمانه با آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: درست است که که یک کارمند یا زیردست باید از مافوق خود اطاعت کند ولی این بدان معنا نیست که مافوق با آنها بدرفتاری کند و اذیتشان کند.

به گزارش فارس، آل‌هاشم به همیاری و مساعدت به برادران دینی و آسان گرفتن در افزایش روزی اشاره کرد و گفت: آیا مواسات روزهای کرونا یادتان است که چگونه مردم دست همدیگر را با کمک به هم می‌گرفتند؟ اینها باید ادامه یابد.

امام جمعه تبریز به شهادت امام سجاد(ع) بنابه روایتی اشاره کرد و گفت: این راوی بزرگ عاشورا بنابه روایت در ۲۵ محرم سال ۹۴ هجری قمری بعد از ۳۱ سال امامت در ۵۷ سالگی به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: این هفته روز جهانی مسجد داریم؛ برای جذب خانواده و حضور آنها باید موانع حضور مردم در مسجد را بازبینی کنیم تا با حذف این موانع زمینه حضور این خانواده در مسجد را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در برخی موارد دیده شده است که وقتی کودکان به مسجد می‌روند با عصبانیت بزرگترها و مسوولان مسجد روبه‌رو می‌شوند که پسندیده نیست.

وی یادآور شد: از دست اندرکاران مسجد نظیروندی و امام جواد تشکر می‌کنم که فضای خوبی برای فعالیت و شادابی کودکان در مسجد ایجاد کرده‌اند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه به قسمت بخصوص بخش بانوان، توجه نونهالان با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع، خوش فکری و مردمداری امام جماعت، فعال بودن و بروز بودن هیات امناهای مسجد، ارائه خدمات اجتماعی و ...دلایل جذب مردم به مساجد می‌شود.

وی متذکر شد: مسجد متعلق به عموم مردم است و همه باید آزادانه از مساجد استفاده کنند.

نظرات بینندگان