arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

اسرائیل هیوم: فشار‌های ایران باعث شده عمان بازگشایی حریم خود به روی هواپیما‌های اسرائیلی را رد کند

یک رسانه عبری مدعی شد که فشار‌های ایران باعث شده است عمان اجازه بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیما‌های اسرائیلی را ندهد. «اسرائیل هیوم» عدم اجازه عمان را به خواست ایران نسبت داد و مدعی شد: «فشار ایران کار خود را می‌کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک رسانه عبری مدعی شد که فشارهای ایران باعث شده است عمان اجازه بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی را ندهد.

منابع عبری خبر دادند عمان بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی را نپذیرفته است.

شبکه «آی۲۴»، شامگاه پنجشنبه، به نقل از روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» عدم اجازه عمان را به خواست ایران نسبت داد و مدعی شد: «فشار ایران کار خود را می‌کند.»

اسرائیل هیوم همچنین اضافه کرد: «معنای این مسئله تا این لحظه این است که استفاده از حریم هوایی عربستان به منظور کوتاه‌تر شدن پروازهای هواپیماهای اسرائیلی به خاور دور غیرممکن است.»

پس از سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان بود که ریاض حریم خود را به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشود. رسانه‌های صهیونیستی در آن زمان ابراز خوشحالی کرده بودند که باز شدن حریم هوایی عربستان به معنای گام اول عادی‌سازی روابط و کوتاه‌تر شدن مسافت برای سفر به شرق آسیاست.

با این حال، مخالفت عمان با بازگشایی حریم خود به روی هواپیماهای اسرائیلی عملا امید کوتاه‌تر شدن مسافت برای پرواز به شرق آسیا را نقش بر آب کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» پیشتر در این باره نوشته بود: «موافقت عمان بسیار اهمیت دارد و ضروری است چراکه بدون موافقت این کشور، امکان عبور از حریم عربستان به سمت اقیانوس هند و از آنجا به دیگر مقصدها در شرق وجود ندارد.»

یدیعوت آحارانوت توضیح داده بود: «برای عبور از عربستان به سمت شرق باید از حریم یمن و عمان گذر کرد. پرواز در حریم یمن به علت جنگ امکان‌پذیر نیست و اسرائیل با یمن روابط ندارد.»

نظرات بینندگان