arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران: در بودجه سال ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم

ابوترابی‌فرد،خطیب موقت تهران تحلیل مسائل کلیدی بودجه و رفع کاستی‌ها را سبب ارتقای نظام بودجه‌ریزی کشور دانست و گفت: ما در بودجه سال ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم اما آن مقدار که لازم باشد از این جایگاه درباره آن صحبت خواهم کرد و پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: خطیب موقت تهران تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی ماندگار بوده، به دلیل الهام گرفتن از اصول عاشورا و اسلام است، بنابراین باید معروف و منکر را شناخت و برای ترویج معروف و محو منکر حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های خود برای یاری دین خدا بهره برد، گفت: این حقیقت مدرسه عاشورا است چراکه عاشورا در عصری که چهره واقعی دین پنهان شده بود و جریان باطل به جای جریان حق قرار گرفته بود، یک حرکت عظیمی را خلق کرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام فرمودند که حرکت من یک حرکت اصلاحی و روش من برای رستگاری جامعه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: این حرکت همان اراده‌ای است که امام علی علیه السلام در منشور حکمرانی خود تببین فرمودند.

خطیب موقت تهران بر همین اساس تاکید کرد: انقلاب اسلامی نیز اگر ماندگار بوده، به دلیل الهام گرفتن از اصول عاشورا و اسلام است. بنابراین باید معروف و منکر را شناخت و برای ترویج معروف و محو منکر حرکت کرد.

وی ادامه داد: قطعا مبارزه و قیام در برابر فرعونی که نام امیرالمومنین بر خود بگذارد و در لباس پیامبر (ص) به مردم ظلم می‌کند، از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است اما از این منکر بالاتر، خلافت و حکومت یزید است که به انواع گناهان آلوده بود و حکومت سلطنتی را در یک نظام الهی بنیان گذاشت.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه یزید در جامعه‌ای که در آن صحابه پیامبر حضور داشتند، حکومت می کرد و مردم را هم به بیعت با خود با زشت‌ترین ادبیات دعوت کرد، گفت: یزید در واقع دیکتاتوری اموی را بنیان نهاد.

خطیب موقت تهران با تاکید بر اینکه امام حسین علیه السلام در برابر این انحراف ایستادند، اضافه کرد: منکر این است که یزید به شکل دیکتاتوری حکومت می‌کند اما یک نفر از صحابه در مقابل یزید نمی‌ایستد و به سنت پیامبر رفتار نمی‌کند لذا این انحراف بسیار خطرناک است و از این رو گام اول نهضت امام حسین علیه السلام مبارزه با این منکر و آگاهی بخشی به جامعه برای ایستادن در برابر یزید بود؛ چراکه اگر این معروف احیا شد، دیگر یزیدها بر اریکه قدرت قرار نمی‌گیرند.

وی در ادامه و خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: بنده با توجه به ارائه گزارش تفریغ بودجه از ریاست دیوان محاسبات و همکاران ایشان در انجام این مهم تشکر می‌کنم؛ وظیفه اصلی دیوان محاسبات دیده‌بانی نسبت به مسائل مالی کشور است و این نظارت و گزارش به هنگام سبب افزایش انضباط مالی و اثر بخش می شود.

ابوترابی‌فرد تحلیل مسائل کلیدی بودجه و رفع کاستی‌ها را سبب ارتقای نظام بودجه‌ریزی کشور دانست و گفت: ما در بودجه سال ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم اما آن مقدار که لازم باشد از این جایگاه درباره آن صحبت خواهم کرد و پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.

خطیب موقت تهران با اشاره به ۲۶ مرداد ماه به عنوان سالروز ورود اسرا و آزادگان به ایران اسلامی یادآور شد: آن روز بسیار بزرگ و اقتدار آفرین بود چرا که فرزندان عزیز ایران اسلامی که بسیاری از آنها در میدان های نبرد تا آخرین گلوله از کشور و انقلاب دفاع کرده بودند و با بدنی مجروح به دست رژیم صدام افتاده بودند در طول یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ مقاومت و دفاع مقدس رقم زدند.

وی با تاکید بر اینکه این عاشورا بود که انقلاب اسلامی را خلق کرد، گفت: این کار بزرگ عاشورا بود که چنین فرصتی را برای تحولی بزرگ خلق کرد و نیروهای مسلح اقتدار آفرین ایران مانند سردار سلیمانی ها و صیاد شیرازی ها از عاشورا درس گرفته بودند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به کار بزرگ امام حسین علیه السلام برای تحول انسانها خاطرنشان کرد: اگر سیدالشهدا در مقابل دیکتاتوری بنی امیه ایستادگی نمی‌کردند آیا امام می‌توانستند در برابر استکبار جهانی و حکومت دیکتاتوری شاه بایستد؟ بنابراین این ایستادگی امام حسین علیه السلام به ما درس مقاومت داد و آزادگان عزیز نیز اردوگاه‌ها را به مدرسه عاشورا تبدیل کردند که معارف حسینی در آنجا تدریس می شد.

خطیب موقت تهران دغدغه آزادگان را ترویج انسانیت دانست و گفت: اگر برخی از عزیزان ما از نظر پوشش ظاهری، جا مانده‌اند، این سوال مطرح است آیا ما در جا ماندن آنها نقش داشته‌ایم یا خیر؟ در حالی که برنامه آزادگان این بود که هیچ فردی نباید جا بماند و به همین دلیل در اسارت هیچکس جا نماند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اسرای عزیز ما رزمنده نبودند و صدامیان، مردم کوچه و بازار را اسیر کرده بودند اما آنها به رزمندگان مقاوم و خستگی‌ناپذیر مبدل شدند که تنها دغدغه آنها پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه آزادگان اسارتگاه را به عبادتگاه تبدیل کرده بودند، ادامه داد: آسایشگاه‌های تاریک، سرد و پرشکنجه، تبدیل به مسجد و عبادتگاه شده بود که در آن آزادگان با خدا زمزمه می کردند. برخی از آنها می‌گفتند ما در نیمه شب بلند می‌شدیم اما می‌دیدیدم، ابوترابی‌فرد (سید آزادگان) در جای خود نیست و بعد متوجه می‌شدیم، او به پای یکی از اسرای شکنجه‌شده بوسه می‌زند و در برابر او ابراز خشوع می‌کند، بنابراین ما نیز در جامعه اسلامی باید مانند آزادگان دست یکدیگر را بگیریم و حمایت کنیم.

نظرات بینندگان