arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: پیش‌نویس مدیریت شبکه خانگی نهایی شد / مذاکرات طولانی با جبلی داشتیم

وزیر فرهنگ که چندی پیش از یک پیش‌نویس برای مدیریت شبکه خانگی خبر داده بود بیان کرد که جزئیات این پیش نویس که در مذاکره‌های طولانی با پیمان جبلی به سامان رسیده است به زودی اعلام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: وزیر فرهنگ که چندی پیش از یک پیش‌نویس برای مدیریت شبکه خانگی خبر داده بود بیان کرد که جزئیات این پیش نویس که در مذاکره‌های طولانی با پیمان جبلی به سامان رسیده است به زودی اعلام می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیش‌نویسی که پیش از این عنوان کرده بود در حوزه نظارت بر شبکه نمایش خانگی از طرف وزارت ارشاد ابلاغ و نهایی شده عنوان کرد: این بحث تقریباً انجام شده است و به نظرم روزهای آینده می‌توان درباره جزئیات آن صحبت کرد.

وی درباره اینکه چه مذاکره‌هایی با پیمان جبلی رئیس صداوسیما داشته است بیان کرد: با آقای جبلی مذاکرات طولانی داشتیم و این کار با همدلی انجام می‌شود، بنای ما بر این است که با همه دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله سازمان تبلیغات، حوزه هنری، صداوسیما، مجموعه وزارت فرهنگ که متولی اصلی حوزه حکمرانی فرهنگی در کشور است این کار را انجام دهیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: این جمع بندی امروز یک جمع بندی قطعی در دولت است. حرکت موفق حرکتی است که دستگاه‌های فرهنگی هم‌افزا باشند، بنابراین ما دور از فضاهای هیاهو و جنجال و حاشیه تلاش کردیم این کار را به سامان برسانیم و ان‌شالله به نتیجه نهایی می‌رسد و طی یکی دو روز آینده می‌توانیم اطلاع رسانی کنیم.

وزیر فرهنگ که به تازگی به تماشای اپرای عاشورا نشسته است، درباره این اپرا هم بیان کرد: خدا را شکر در کل کشور هم زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم؛ مجموعه‌ای شبیه به تالار وحدت در ارومیه داریم، هفته پیش کرمان بودم مجموعه‌ای هم در آنجا در حال آماده سازی است. همچنین در مازندران هم مجموعه‌ای در حال شکل‌گیری و آماده سازی است.

وی اضافه کرد: با دوستان صحبت کردیم تا بنیاد رودکی این آثار را به شهرستان‌ها ببرد. این می‌تواند کار مهمی باشد. ایده‌های خوبی را با دوستان تهیه کننده و کارگردان عاشورا مطرح شد. این اپرا کاری بی نظیر است و امیدواریم بتوانیم چنین آثاری را گسترش دهیم و ظرفیت‌ها فعال شود. همچنین امیدواریم این آثار منحصر به تهران نشود و به شهرستان‌ها برود. این مراکزی که افتتاح شده است به عنوان ابنیه فرهنگی فاخر هستند و ظرفیت اجرای چنین کارهای کم نظیری دارند.

نظرات بینندگان