arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

تعطیلی موقت «نورداستریم» در آینده نزدیک؛ قیمت گاز در اروپا رکورد شکست

قیمت گاز در اروپا روز جمعه به دنبال اعلام تعطیلی چند روزه خط لوله «نورداستریم» به رکورد جدیدی در پایان معاملات روزانه رسید. قیمت گاز در معاملات بورس گاز تی تی اف هلند (TTF) در حالی در پایان داد و ستد‌های روزانه به ۲۵۷.۴ یورو رسید که این رقم برای پایان معاملات روزانه بی‌سابقه محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: قیمت گاز در اروپا روز جمعه به دنبال اعلام تعطیلی چند روزه خط لوله «نورداستریم» به رکورد جدیدی در پایان معاملات روزانه رسید.

قیمت گاز در معاملات بورس گاز تی تی اف هلند (TTF) در حالی در پایان داد و ستدهای روزانه به ۲۵۷.۴ یورو رسید که این رقم برای پایان معاملات روزانه بی‌سابقه محسوب می‌شود.

شرکت روسی گازپروم روز جمعه اعلام کرد که عرضه گاز از طریق «نورداستریم» بین روزهای ۳۱ اوت و دوم سپتامبر برای «تعمیرات» متوقف خواهد شد.

در مقابل اتحادیه اروپا مسکو را متهم می‌کند که از گاز به عنوان ابزاری در چهارچوب راهبرد خود پس از تهاجم نظامی به اوکراین استفاده می‌کند. رکورد جدید برای قیمت گاز در اروپا در حالی به ثبت رسید که نگرانی‌ها از احتمال عدم وجود ذخیره کافی گاز برای زمستان پیش‌رو بدون نیاز به واردات گاز از روسیه افزایش یافته است.

مقام‌های آلمان روز پنجشنبه گفته بودند که این کشور احتمالا به هدف تعیین‌شده از سوی دولت اولاف شولتس، صدراعظم این کشور برای ذخیره گاز دست نخواهد یافت.

روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین و به دنبال وضع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو تاکنون چند بار سطح صادرات گاز از طریق «نورداستریم» به اروپا را کاهش داده است.


اتحادیه اروپا تا سال گذشته حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه خریداری می‌کرد.

نظرات بینندگان