arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

پلیس: مشمولان غایب نمی‌توانند به سفر اربعین بروند

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه مشمولان غایب نمی‌توانند به سفر اربعین بروند، گفت: البته تسهیلاتی برای دانشجویان و مشمولان غیرغایب در نظر گرفته شده است و وثیقه‌ای که سابق بر این از این افراد اخذ می‌شد امسال در این ایام لغو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا توضیحاتی درباره تمدید گذرنامه، تردد زائران و امنیت در مرزها ارائه کرد.

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا درباره تمدید گذرنامه‌ها در مرز و اینکه پیش از این سردار حاجیان اعلام کرده بود، افرادی که گذرنامه‌هایشان صرفا یک ماه اعتبار دارند نیز می‌توانند به سفر اربعین بروند، گفت: در رابطه با این موضوع یک هماهنگی بین ما و طرف عراقی و ستاد مرکزی لازم است صورت بگیرد تا این موضوع را نهایی کرده و به مردم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: اما آن چیزی که در حال حاضر مرسوم است، این است که حتما گذرنامه‌ها باید 6 ماه اعتبار داشته باشند، البته سردار اشتری نیز پیشنهاد داده‌اند، افرادی که گذرنامه‌شان از این تاریخ گذشته است در ایام اربعین می‌شود برای آن‌ها مهر بزنیم و 45 روز به آن‌ها مهلت بدهیم. البته این موضوع در حال بررسی است و بعد از نهایی و قطعی شدن آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا خاطرنشان کرد: بهترین راه این است، فردی که سفر می‌خواهد برود مقدمات سفر را در مبدا انجام دهد ما در مرزها ثانیه‌ها برای ما اهمیت دارد بنابراین توصیه می‌کنیم همه زائران همه اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلی برای‌شان ایجاد نشود.

سردار شرفی درباره برگه‌های موقت گفت: برگه‌های موقت را طرف عراقی نپذیرفته بود، اما در آخرین جلسه ستاد اربعین اعلام کردند قرار است رایزنی کنند تا انشاءالله از برگه موقت نیز به عنوان یک سند رسمی برای سفر اربعین استفاده شود.

وی همچنین درباره امنیت در مرزها در ایام اربعین گفت: ما سه موضوع محوری به عنوان رسالت سازمانی‌مان داریم اول موضوع امنیت است، همچنین در خصوص اربعین نیز طرح‌هایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا تصریح کرد: در خصوص ترددها هم طرح‌های ترافیکی در تمام مسیرهای ورودی و خروجی زائران در داخل کشور و در پایانه‌ها اجرایی می‌شود. در این زمینه نیز از تجارب سال‌های گذشته استفاده شده است.

سردار شرفی ادامه داد: در خصوص خدمات گذرنامه با توجه به اینکه هدف ما این است که زائر با کمترین هزینه و کمترین ایستایی از مرز عبور کند، در این زمینه برنامه ریزی کرده‌ایم. در مرزهای کشور تعداد گیت‌ها را افزایش داده‌ایم و تلاش کردیم تا به‌گونه‌ای باشد که ارائه خدمات در ظرف چند ثانیه صورت گیرد و زائر ایستایی در مرز نداشته باشد، اما در خصوص طرف عراقی این زمان تا چند دقیقه ممکن است طول بکشد بنابراین تمام تلاش ما این است که همترازی بین طرف ایرانی و عراقی ایجاد کنیم و قرار است در این زمینه به طرف عراقی نیز کمک‌ کنیم تا این همترازی صورت بگیرد. یکی از مشکلات اساسی ما ایستایی زائر در مرز است و به لحاظ گرما باید این مشکل حل شود.

وی درباره نظارت مرزها توسط پهبادها گفت: از نظر هوایی هم با بالگرد، بال‌ثابت و پهباد برای پایش هوایی هر سه مرز پیش‌بینی‌‌های لازم را در نظر گرفته‌ایم و گشت‌های هوایی برقرار خواهد بود و در سطوح مختلف انجام خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه مشمولان غایب نمی‌توانند به سفر اربعین بروند، گفت: البته تسهیلاتی برای دانشجویان و مشمولان غیرغایب در نظر گرفته شده است و وثیقه‌ای که سابق بر این از این افراد اخذ می‌شد امسال در این ایام لغو شده است.

نظرات بینندگان