arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

رئیس پلیس فتا: ۲۶۰ صفحه فروش سلاح و ۲۴۱ صفحه مرتبط با اراذل و اوباش در فضای مجازی را مسدود کردیم

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا از اقدام عملیاتی، مسدود و پاکسازی ۲۶۰ صفحه مرتبط با فروش سلاح و مهمات و همچنین ۲۴۱ صفحه مرتبط با اوباش گری در فضای مجازی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس پلیس فتا فراجا از اقدام عملیاتی، مسدود و پاکسازی ۲۶۰ صفحه مرتبط با فروش سلاح و مهمات و همچنین ۲۴۱ صفحه مرتبط با اوباش گری در فضای مجازی خبر داد.

سردار وحید مجید رییس پلیس فتا فراجا در حاشیه دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا سراسر کشور در جمع خبرنگاران به اهم ماموریت‌های پلیس فتا اشاره و اظهار داشت: کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت، مزاحمت‌ و همچنین جرایمی همچون فروش سلاح و مهمات و بحث اراذل و اوباش از جمله مهمترین موارد مورد ‌پیگیری در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: پلیس فتا در راستای تأمین امنیت در حوزه سایبر در بحث سلاح و مهمات بالغ بر ۲۶۰ صفحه را مورد اقدام عملیاتی، انسداد و پاکسازی قرار داد؛ همچنین ۲۴۱ صفحه مرتبط با موضوع اراذل و اوباش را نیز پیگیری عملیاتی و مسدود کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور تصریح کرد: بحث دیگری که در این همایش مد نظر بود بحث مسدودسازی حساب‌هایی است که درباره آنها شکایت وجود داشت؛ زمانی که پرونده کلاهبرداری نزد پلیس فتا تشکیل می‌شود پلیس آن حساب را مسدود می‌کند و بعد از ارائه ادله لازم این حساب از انسداد خارج می‌شود که فرآیند رفع انسداد کمی طولانی بود و برخی از افراد دچار مشکل می‌شدند که در این همایش بررسی کردیم از چه طریق می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.

سردار مجید به تخلفاتی که در سایت‌های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم رخ می دهد اشاره و بیان داشت: جلسات بسیاری با این سایت‌ها برگزار و به مدیران آنها اعلام کردیم در این حوزه با احدی تعارف نداریم، تراکنش در حوزه بانکداری که مربوط به این سایت‌ها می‌شود بالا است و باید این سایت‌ها بر احراز هویت افراد نظارت داشته باشند.

سردار مجید اعلام کرد: برداشت‌های اینترنتی و همچنین کلاهبرداری‌های غیرمجاز از مهم‌ترین جرایمی است که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند.

رئیس پلیس فتا فراجا به عملیاتی شدن رمز دوم پرداخت و گفت: با اجرای رمز دوم در یک ساله اخیر شاهد انتشار و استمرار یکسری از جرایم در حوزه داخل کشور و اپراتورها هستیم به این صورت که پیامک‌هایی حاوی لینک‌های آلوده برای افراد ارسال شده که با باز کردن آن تلفن همراه افراد آلوده می‌شود.

سردار مجید خاطرنشان کرد: در این نوع کلاهبرداری ‌ها در واقع مدیریت تلفن همراه افراد در اختیار هکر قرار گرفته و با دسترسی به مخاطبین قربانی به انها پیامک ارسال کرده و اهداف مجرمانه خود را دنبال می‌کنند که در این زمینه با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

نظرات بینندگان