arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

کوبا برای بازسازی انبار نفت تخریب شده خود از آمریکا درخواست کمک کرد

وزارت خارجه کوبا از درخواست هاوانا از ایالات متحده برای کمک به بازسازی انبار نفت تخریب شده در آتش سوزی خبر داد. وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست در جریان نشست مجازی روز چهارشنبه بین کارشناسان دو کشور برای بررسی راه‌های ممکن جهت همکاری برای بازسازی مناطق آسیب دیده مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزارت خارجه کوبا از درخواست هاوانا از ایالات متحده برای کمک به بازسازی انبار نفت تخریب شده در آتش سوزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کوبا روز گذشته- جمعه اعلام کرد که هاوانا از ایالات متحده خواسته است تا به بازسازی انبار نفت تخریب شده در آتش سوزی گسترده که ۱۶ کشته برجای گذاشت، کمک کند.

وزارت خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این درخواست در جریان نشست مجازی روز چهارشنبه بین کارشناسان دو کشور برای بررسی راه‌های ممکن جهت همکاری برای بازسازی مناطق آسیب دیده مطرح شد.

بر اساس این بیانیه، هیئت کوبا پرسش‌هایی را درباره فناوری‌ها و اقدامات مبتکرانه‌تر آژانس حفاظت از محیط‌ زیست آمریکا و همچنین شرکت‌های مرتبط با بخش نفت مطرح کرد.

وزارت خارجه کوبا افزود: «کارشناسان کوبایی اعتراف کردند که مهارت محدودی در برخورد با این نوع آتش سوزی داشتند».

«نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا نیز متعهد شد که به بازسازی این مخازن کمک کند.

آتش سوزی گسترده در اوایل ماه جاری به دلیل اصابت صاعقه به انباری در خارج از شهر «ماتانزاس» در حدود صد کیلومتری هاوانا موجب نابودی کامل ۴ تانکر موجود در انبار نفت با ظرفیت هر کدام ۵۲ میلیون لیتر شد.

این آتش سوزی ۱۳۲ زخمی بر جای گذاشت. همچنین ۱۶ آتش نشان جان خود را هنگام تلاش برای مهار آتش از دست دادند.

نظرات بینندگان