arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۲۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

پاسخ جواد لاریجانی به اظهارات مطهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آنهایی که در جریان فتنه 88 زندانی شدند و البته عمده آنها تا کنون آزاد شده‌اند مصداق زندانی سیاسی نیستند. همانظور که اشاره کردم انانکه در فتنه 88 وارد شدند با درجات مختلفی که در این فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ، علی مطهری در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه او درباره اظهارات اخیرش در خانه ملت به خبرگزاری فارس گفته آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان (دادستان تهران) به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد. وی همچنین در بخش دیگری از همین اظهارات به جعفری دولت آبادی توصیه کرده است که تکلیف پرونده برخی از جمله جوادلاریجانی را مشخص کند

درهمین خصوص پایگاه اطلاع رسانی حقوق بشر مصاحبه‌ای را محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر انجام داده که در زیر منتشر می‌شود.

سوال: مطهری نماینده مردم تهران روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که در ایران با زندانیان سیاسی بدرفتاری می‌شود. شما بعنوان دبیر ستاد حقوق بشر از این بدرفتاری ها اطلاع دارید؟ اگر چنین است ستاد حقوق بشر در این باره چه اقداماتی انجام داده است؟

ابتدا باید تعریفی از زندانی سیاسی ارائه کرد و بعد براساس آن قضاوت کرد که آیا این سخن درست است یا خیر؟ زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته‌اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته‌اند.

براساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد یعنی کسی نیست که فعالیت سیاسی قانونی انجام داده باشد و چون حکومت از کار او خوشش نمی‌آمده و آن را دوست نداشته به زندان افتاده باشد.

این اتهامی است که دشمنان نظام ما از امریکا و اسرائیل گرفته تا ضد انقلاب داخل و خارج از جمله منافقین و تروریست‌ها از روز اول پیروزی انقلاب تا کنون وارد می کرده‌اند. اما نکته دوم مربوط به بد رفتاری با زندانیان است.

اصولا بدرفتاری با زندانیان چه سیاسی باشند و چه غیر سیاسی محکوم است. بدرفتاری با زندانیان خلاف شرع و قانون است. البته در هر کشوری با وسعت و جمعیت ایران چنین اتفاقی محتمل است. یعنی بعید نیست که در گوشه‌ای از این کشور پهناور نسبت به یک زندانی یک رفتار خلافی انجام شود.

با این همه حتی همین موارد نیز به محض کشف شدن قاطعانه مورد پیگرد قرار می‌گیرد، همانطور که در موارد معدود در گذشته اینچنین بوده و از این پس نیز چنین خواهد بود. منتهی نحوه بیانی که القاء کند که اولا در ایران زندانی سیاسی وجود دارد و ثانیا بدرفتاری در زندان‌ها یک رویه دائمی و روتین است حرفی است خلاف واقع، جفایی است در حق ملت ایران، ناسپاسی نسبت به نظام مقدس اسلامی ما و همصدایی است با دشمنان صهیونیست و ضد انقلاب و دشمنانی که هر بار در چنین موقعیت هایی با همین عناوین به نظام حمله می کنند.

سوال: اظهارات نماینده تهران گویا در ارتباط با بازداشت شدگان و زندانیان فتنه 88 است.

من متاسفم که این نماینده عزیز مرتکب چنین خبط بزرگی شده است. این اتهامی است که بعد از ماجرای فتنه 88 امریکا و ایادی او علیه نظام ما مطرح کردند. گویی انانکه در فتنه 88 وارد شده بودند یک فعالیت سیاسی قانونی را انجام داده بودند در حالیکه آنان در یک کودتای تمام عیار بر علیه جمهوریت نظام و اصل نظام وارد شده بودند.

کودتایی که مورد حمایت کامل آمریکا و اسرائیل صهیونی و ایادی مختلف انها در داخل و خارج بود. برخورد با این افراد خاطی که مرتکب بزرگترین ظلم درحق ملت ما شدند، نه ربطی به فعالیت سیاسی دارد و نه ربطی به زندانی سیاسی بودن و ما نباید در این مهلکه به این مغالطه گرفتار شویم.

سوال: با این حساب شما بازداشت شدگان فتنه 88 را زندانی سیاسی نمی دانید.

من تعریفی از زندانی سیاسی در ابتدای عرضم ارائه کردم. آنهایی که در جریان فتنه 88 زندانی شدند و البته عمده آنها تا کنون آزاد شده‌اند مصداق زندانی سیاسی نیستند. همانظور که اشاره کردم انانکه در فتنه 88 وارد شدند با درجات مختلفی که در این فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است.

اگر بدرفتاری هم شده باشد با قوه قضائیه شده است. کارنامه قوه قضائیه در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر کودتا گران فتنه 88 بسیار درخشان بود چرا که  عملکرد آن در درجه اول مشی قانونی داشته و ثانیا قاطعانه و هوشمندانه بوده است.

در کنار این قاطعیت و اقتدار، دستگاه قضایی با مجرمان فتنه 88 با عطوفت اسلامی و گذشت که برازنده نظام قدرتمندی چون جمهوری اسلامی ایران است رفتار کرده و برهمین اساس جمع قابل توجهی از این زندانیان مورد عفو و تخفیف های فراوان قرار گرفته اند که این مسیر ادامه خواهد داشت.

سوال: آقای مطهری در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به دادستان تهران از او خواسته تا تکلیف پرونده شما را روشن کند؟ این قسمت بازتاب زیادی در رسانه‌های ضد انقلاب داشته و تبدیل به سوژه مطلوبی برای آنها شده است. منظور ایشان مناقشات مربوط به اراضی کشاورزی شما است اگر ممکن است درباره این ادعاها و ماجرای اراضی کشاورزی توضیحی بدهید.

اولا بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است. مواردی که علیه من در رسانه‌ها تبلیغ شده باعث افتخار من است. من افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از 20 سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را ابادتر کنم.

نکته‌ای که باید در اینجا تاکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضد انقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می کنم و احکام قضایی دادگاه های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت.

سوال: موضوع مناقشات اراضی کشاورزی شما چیست؟ جرم شما چیست که باید رسیدگی شود؟

مناقشات ارضی در زمین های زراعی در ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. این ها مهم نیست. یعنی مالکیت اراضی کشاورزی که من روی انها کار کرده ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد. افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم داخلی بیشتر است.

ضد انقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی های اسکناس جابه جا کرده و نه ال سی های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود گندم و جو کاشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
60
به اين جمله آقاي لاريجاني دقت كنيد"زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده " فرد ي كه در چارچوب قانون فعاليت بكند كه زنداني نمي شود آقاي لاريجاني ! يا مي شود؟!
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
3
64
مالکیت اراضی کشاورزیم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد!!!!!! آقای لاریجانی بیا و یک بال مگس به نام من بزن، دستت درد نکنه !
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
2
47
"مالکیت اراضی کشاورزی که من روی انها کار کرده ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد" ..!!!
برای شما شاید ... !!!
راستی .. زمینهای کشاورزی توی مملکت ما اینقدر بی ارزشه؟!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
2
34
سوال: آقای مطهری در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به دادستان تهران از او خواسته تا تکلیف پرونده شما را روشن کند؟ این قسمت بازتاب زیادی در رسانه‌های ضد انقلاب داشته و تبدیل به سوژه مطلوبی برای آنها شده است. منظور ایشان مناقشات مربوط به اراضی کشاورزی شما است اگر ممکن است درباره این ادعاها و ماجرای اراضی کشاورزی توضیحی بدهید؟
اولا بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است. مواردی که علیه من در رسانه‌ها تبلیغ شده باعث افتخار من است. من افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از 20 سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را ابادتر کنم!!!!!!!!
من چی دارم بگم؟!!!
تی تی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
6
19
دست به دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
44
"ضد انقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی های اسکناس جابه جا کرده و نه ال سی های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است. جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود گندم و جو کاشته است."
بله آقاي لاريجاني ، بله ....
کلاً در مملکت گل و بلبل همه مثل شما فداکار و زحمتکش هستند!
بر منکرش ( لعنت / رحمت ) ...
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
2
39
استاد ارجمند بر اساس تعریف شما در هیچ کجای دنیا زندانی سیاسی وجود ندارد چون اگر دقیقا بر اساس قوانین نظام حاکمشان فعالیت می کردند که زندانی نمی شدند!! حتی با تعریف شما در زمان ستمشاهی هم ما زندانی سیاسی نداشته ایم و امثال امام خمینی ، رهبر گرانقدرمان ، آقای رفسنجانی ، مرحوم طالقانی و.... زندانی سیاسی نبوده اند.
خودتان فکر نمی کنید به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر بهتر است در تعریفتان تجدید نظر کنید یا از تعریف های مستند و جامع بین المللی استفاده کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
38
با تعریف این آقا از زندانی سیاسی، پس قبل از انقلاب هم زندانی سیاسی وجود نداشته است و در حال حاضر نیز زندانی سیاسی با این تعریف در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود،؟ زندانی سیاسی باید دم یا شاخ داشته باشد تا قابل اثبات باشد؟>؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
2
25
باشه اقاجون!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
42
چه تعریف عمیق و وزینی از زندانی سیاسی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
2
34
البته ایشان تعریفی از زندانی سیاسی اسلامی کردند!!!!!!!!
نظرات بینندگان