arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

وزیر آموزش و پرورش: معلمان پیش از شروع کار ارزیابی حرفه‌ای می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر روی امور تربیتی تمرکز ویژه داریم و در این راستا باید به جای سخنرانی‌های انتخاباتی سخنرانی تحولی داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یوسف نوری صبح امروز در نشست با معلمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو معلم و الگوی به تمام معنا هستند و در حال حاضر فاصله زیادی با آن‌ها داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در این مسیر صبور باشیم، خاطرنشان کرد: بر روی امور تربیتی تمرکز ویژه داریم و در این راستا باید به جای سخنرانی‌های انتخاباتی سخنرانی تحولی داشته باشیم.
 
وزارت‌خانه پذیرای ایده‌های معلمان است
 
نوری با اشاره به اینکه بسیاری از نخبه‌های کشور و جهان از معلمان بوده‌اند، افزود: ما در وزارت پذیرای ایده‌های معلمان هستیم و ایده‌های تجربی و تخصصی را عملی می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر با تمام محدودیت‌ها بسیار عالی کار کردند و در حال حاضر تا به این مقام نرسیم نمی‌توانیم در دانش‌آموزان نفوذ کنیم.
 
نوری در خصوص سند تحول بنیادین اظهار داشت: اقداماتی در دستورکار است که این طرح در آموزش و پرورش متوقف نشود و به مدارس برسد که در این راستا یک هزار و ۷۰۰ جوان رهیار تحول تربیت و در مدارس مستقر می‌شوند.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طبق شاخص‌هایی که از سند تحول بنیادین استخراج می‌شود رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود و سند تحول بنیادین در سال جاری مورد بررسی ویژه قرار گرفت تا الگوی راهبردی تسهیل، تنظیم و به درستی هدایت شود.
 
تربیت معلمان چندپایه و چندمهارتی در دستورکار است
 
وی با اشاره به دوره تربیت معلمان طبق سند بنیادین گفت: این دوره به صورت مبنایی به تربیت می‌پردازد و اولویت‌ها را در نظر دارد تا بتوان معلم‌های چندپایه و چندمهارتی تربیت کرد.
 
نوری عنوان کرد: دانش‌آموزان امروز بهره‌ هوشی متفاوتی دارند و برای تربیت این دانش‌آموزان معلم‌هایی که از دانشگاه خارج می‌شوند پیش از شروع کار آزمون جامع استاندارد می‌دهند و توسط کانون‌های ارزیابی حرفه‌ای بررسی می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ مجوز برای استخدام اساتید صادر شده که ۳۰۰ مجوز از این تعداد مربوط به پذیرش نخبه‌ها و یک هزار آن استخدام معلم‌هایی با مدرک دکترا است همچنین ۱۰ هزار مترمربع فضا برای دانشگاه‌های فرهنگیان درنظر گرفته شده.
 
نوری با اشاره به ضرورت شبکه شدن معلمان برای ایجاد تحول تصریح کرد: بیمه معلمان در حال انجام است و رتبه‌بندی که از سال گذشته رقم خورد و امسال با کمک مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در حال انجام است و این طرح مشروط به ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت حرفه‌‌ای معلمان و ایجاد رقابت در نظام آموزشی ادامه خواهد یافت.
 
وی افزود: گروه‌های حقیقی و حقوقی برای ارزیابی و پیگیری این مسائل در استان‌ها مستقر شدند.
 
نوری با بیان اینکه وجود سالن‌های ورزشی در مدارس برای اجرای عدالت اساسی است، خاطرنشان کرد: تغذیه دانش‌آموزان بسیار مهم است و در صورت نبود تغذیه مناسب فرصت‌های یادگیری کاهش پیدا می‌کند که پیش‌بینی شده ۵ میلیون دانش‌آموز را پوشش دهیم و به مرور تعداد را افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰ معلم بهداشت برای مدارس جذب شده گفت: مدارسی که در مناطق مختلف ساخته می‌شود با توجه به معماری تمدنی انجام می‌شود تا هویت کشور حفظ شود و پیوست فرهنگی در کارها باشد.
 
نوری با اشاره به کسب ۲۰ مدال طلای المپیاد جهانی در سال جاری عنوان کرد: این نتیجه تلاش و همراهی معلمانی بوده که بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش کردند به خصوص در شرایط کرونایی که معلمان کار سختی انجام دادند.
 
وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در سفرهای استانی هیئت دولت ۲۸ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های آموزش و پرورش تصویب شده است، همچنین ۸ هزار میلیارد تومان از طریق خیرین جذب شده است و ۳ هزار گروه جهادی مشغول به فعالیت هستند تا حوزه آموزش و پرورش تحول رو به جلو داشته باشد.
نظرات بینندگان