arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

وزیر آموزش و پرورش: غرب با الگوهایی، چون جامعه مدنی و حکمرانی خوب به دنبال تحت سیطره قرار دادن کشور‌های کمتر توسعه یافته است

پس از سال‌ها این دولت مردمی در حال تکرار است، دولت سیزدهم در بین مردم آمده و در حال فعالیت است. در دنیا حکمرانی خوب با مشارکت، پاسخگویی، شفافیت و ... باب شده است اما این حکمرانی غربی مردود است چرا که این‌ها با الگوهایی چون جامعه مدنی، حکمرانی خوب و ... به دنبال تحت سیطره قرار دادن کشورهای کمتر توسعه یافته هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یوسف نوری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد، اظهار داشت: در سال 1361 در شهریورماه دو معلم در منصب رییس جمهور و نخست وزیر به دست منافقین به شهادت رسیدند که منافقین فکر می‌کردند با ترور این دو عزیز کشور ایران دیگر پایدار نمی‌ماند در حالی که در نظام توحیدی این محاسبه غلط بود.

وی بیان داشت: پس از سال‌ها این دولت مردمی در حال تکرار است، دولت سیزدهم در بین مردم آمده و در حال فعالیت است. در دنیا حکمرانی خوب با مشارکت، پاسخگویی، شفافیت و ... باب شده است اما این حکمرانی غربی مردود است چرا که این‌ها با الگوهایی چون جامعه مدنی، حکمرانی خوب و ... به دنبال تحت سیطره قرار دادن کشورهای کمتر توسعه یافته هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما الگوی دینی مبتنی بر آموزه‌های دینی داریم که در الگوی حکمرانی شایسته مولفه اول تربیت است. شکوفایی علم در حوره پرتاب ماهواره خیام و در مدار قرار گرفتن آن و کسب قله‌های المپیادهای جهانی توسط دانش آموزان برای اولین بار با 20 مدال طلای جهانی که یکی از آنها در زیست شناسی از همین استان بود، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: حدود 15 مصوبه دستگاهی برای تصویب کار دانش بنیان، مخترعی و مبتکری در دولت سیزدهم به تصویب رسیده است، استخدام  بورسیه و ‌‌‌... برای نخبگان در نظر گرفته شده و این دولت رتبه‌بندی معلمان را پس از 11 سال به اجرا در آورد.

نوری با اشاره به مردمی سازی حکومت، گفت: مردم در تمام ارکان حکومت نقش دارند، مردم در دوران دفاع مقدس آمدند و جنگ را اداره کردند، دانش آموزان شهید بالاترین آمار بین بخش‌های مختلف را دارند، دفاع مقدس تنها جنگی بود که در طول تاریخ ایران به دلیل مشارکت مردم حتی یک وجب از خاک را به دشمنان ندادیم، در واقع این دولت هم به دنبال مشارکت بیشتر مردم است.

وی افزود: خیرین در بخش آموزش و پرورش 8 هزار میلیارد تومان در سال جاری تعهد کردند که این رقم بالایی است. راهبرد دیگر دولت سیزدهم شفافیت است، در حوزه نفت صادرات قطع شده بود اما اکنون صادرات آزاد شده است، در این یکسال سرمایه‌گذاری خارجی از 9 سال قبل بیشتر شده که این اقدامات بیانگر حرکت خوب دولت است.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه کشور تبدیل به کارگاهای فعال شود در سفرهای استانی ریاست محترم جمهور در 31 استان بیش از 28 هزار میلیارد تومان تنها برای آموزش و پرورش تصویب شد. نتیجه این اقدامات عدالت خواهد بود، در واقع با حضور در استان‌ها با دیدن محدودیت‌ها و فرصت‌ها می‌توان بهتر کارها را پیش برد و اجرای عدالت تسریع شود.

 

نظرات بینندگان