arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱

وزارت علوم: شروع قطعی سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از اول مهر

معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم و دانشگاه‌های تابعه از همه ظرفیت‌های موجود، اعتبارت استانی و کمک‌های خیرین برای فراهم کردن شرایط تحصیل حضوری دانشجویان و نیز بهره‌مندی مطلوب از امکانات رفاهی مانند سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌ها را که بخشی از آنها استیجاری بوده و یا تغییر کاربری دادند، استفاده خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بازگشایی قطعی تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از اول مهر امسال خبر داد و گفت: آماده‌سازی سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت ۲۱۷ هزار نفر توسط دانشگاه‌ها درحال انجام است.

هاشم داداش‌پور روز دوشنبه درحاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه دولتی گنبدکاووس و افتتاح سلف سرویس این مرکز آموزش عالی به خبرنگاران گفت: پس از حدود ۲ سال وقفه در آموزش حضوری دانشگاه‌ها به سبب شرایط کرونایی کشور، فعالیت مراکز آموزش عالی از نیمه دوم شهریورماه جاری به تدریج آغاز و از مهرماه نیز بطور کامل بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: وزارت علوم و دانشگاه‌های تابعه از همه ظرفیت‌های موجود، اعتبارت استانی و کمک‌های خیرین برای فراهم کردن شرایط تحصیل حضوری دانشجویان و نیز بهره‌مندی مطلوب از امکانات رفاهی مانند سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌ها را که بخشی از آنها استیجاری بوده و یا تغییر کاربری دادند، استفاده خواهد کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: در بازدیدی که امروز از خوابگاه دانشجویی و قدیمی دانشگاه گنبدکاووس و سلف سرویس تازه تاسیس این مرکز آموزش عالی انجام شد برخی کمبودها و نواقص در این دو بخش (خوابگاه و سلف سرویس) وجود داشت که تلاش خواهیم کرد با کمک‌هایی که از وزارت علوم خواهد شد، این کمبودها تا اول مهر زمان بازگشایی دانشگاه برطرف شود.

هاشم پور ادامه داد: سلف سرویس مرکزی و تازه تاسیس دانشگاه گنبدکاووس که با زیربنای سه هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده، نیاز به برخی تجهیزات دارد که کمک‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 در این بازدید که مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس و معاونین دانشگاه گنبدکاووس، فرماندار ویژه این شهرستان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی وی هم حضور داشتند، سلف سرویس مرکزی این مرکز آموزش عالی با زیربنای سه هزار و ۳۰۰ مترمربع و هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم برلزوم حمایت بیشتر وزارت علوم از دانشگاه دولتی این شهرستان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید کرد.

حضور بر سر مزار ۲ شهید گمنام دانشگاه،عطرافشانی و قرائت فاتحه از دیگر برنامه‌های حضور معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویی این وزارت خانه در گنبدکاووس بود.

دانشگاه دولتی گنبدکاووس که فعالیت آموزشی خود را از سال ۶۲ با در قالب آموزشکده کشاورزی شروع کرده اکنون حدود  سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۰ کُد رشته از مقطع کاردانی تا دکتری دارد.

نظرات بینندگان