arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

به دلیل خونریزی شدید؛ شیخ نمر به ریاض منتقل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب جمعه عوامیه عربستان که روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی آل سعود مجروح و بازداشت شده بود به دلیل خونریزی شدید به پایتخت این کشور انتقال یافت.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رسا، سایت الملتقی الوطنی بحرین که تحت نظر انقلابیون این کشور اداره می شود از انتقال شیخ نمر باقر النمر به ریاض پایتخت عربستان خبر داد.

این سایت تاکید کرد که شیخ نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان که روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی آل سعود ربوده شد، امروز به دلیل وخامت حال عمومی به شهر ریاض انتقال یافت.

هنوز خبر دقیقی از وضعیت جسمانی این عالم مجاهد منتشر نشده است و گمانه زنی ها حاکیست که وضعیت عمومی وی نامطلوب است و خونریزی از بدن وی به دلیل اصابت چندین گلوله به بدنش همچنان ادامه دارد.

اعتراضات مردمی در منطقه شیعه نشین شرقیه عربستان با وجود به شهادت رسیدن دو تن از شهروندان این منطقه از سوی نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارند و مردم از ساعاتی پیش مجددا به خیابان ها آمده و بازداشت علامه نمر و کشته شدن دو شهروند شیعه را محکوم می کنند.

شهروندان بحرینی نیز که از شب گذشته در خیابان ها به تظاهرات می پردازند، به اعتراضات خود ادامه می دهند و قرار است تظاهرات یکپارچه ای را با هدف اعلام همبستگی با ساکنان قطیف در منطقه بنی جمره برگزار کنند.

این تظاهرات قرار است ساعت 15و20 دقیقه امشب با عنوان «ساکنان قطیف، خانواده ما و مصائب آنان مصائب ما هستند» در برابر مسجد شیخ فرج منطقه بنی جمره برگزار شود.

گفتنی است شیخ نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان بعدازظهر دیروز در حالی که در حال بازگشت به منزل بود با کمین نیروهای امنیتی آل سعود مواجه و خودروی وی از سوی این نیروها گلوله باران شد.

شیخ  نمر در حالی که دچار خونریزی شدیدی شده بود از سوی نیروهای امنیتی عربستان به شیوه ای زننده از خودرو بیرون کشیده شد و به مکان نامعلومی انتقال یافت.
نظرات بینندگان