arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

والیبال قهرمانی جهان؛ ایران ۱ - هلند ۳ / صعود ملی پوشان به عنوان تیم دوم

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۲۰ امشب چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ مقابل هلند به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان مقابل هلند تن به شکست داد و به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان از ساعت 20 امشب چهارشنبه 9 شهریور 1401 مقابل هلند به میدان رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

ایران در این دیدار که برای صدرنشینی گروه F برگزار شد با ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت.

تلاش دو تیم در این بازی، کسب پیروزی با هر نتیجه ممکن بود تا در مرحله حذفی یک هشتم نهایی با حریف آسان‌تری روبه‌رو شوند. هلندی‌ها در ست نخست، حمله و سرویس بهتری داشتند و 25 بر 22 برنده شدند.

ست دوم با برتری هلند آغاز شد ولی بازیکنان ایران با سرویس‌های موثر خود، قدرت بازیسازی پاسور هلند و اسپک‌های نیمیر عبدالعزیز را گرفتند و 25 بر 21 پیروز شدند.

تیم ایران در ست سوم، حریف حملات اسپک‌های قدرتمند نیمیر عبدالعزیز نشد و اشتباهات ملی پوشان ایرانی هم اجازه نداد به هلند نزدیک شوند. نتیجه این ست 25 بر 20 به سود هلند بود.

ست چهارم با برتری محسوس ایران آغاز شد و در حالی که تیم ملی 13 بر 8 از حریف پیش بود، اشتباهات ملی پوشان ایرانی، ورق بازی را برگرداند و 25 بر 18 شکست خوردند. بدین ترتیب شاگردان بهروز عطایی به عنوان تیم دوم صعود کردند.

شاگردان عطایی در هفته نخست لیگ ملت‌های 2022 با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف اروپایی شده بود. تیم‌های ملی ایران و هلند در دو بازی قبلی خود، آرژانتین و مصر را شکست داده بودند.

مرحله یک هشتم‌ نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان نیز به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد که دیدار تیم‌های اول با شانزدهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم و هشتم و نهم در سالن «آرنا گلیویس» در شهر گلیویتسه لهستان در دو روز 13 و 15 شهریور (هر روز دو دیدار) برگزار خواهد شد.

همچنین سالن «استوژیتس آرنا» شهر لیوبلیانای اسلوونی در روزهای 12 و 14 شهریورماه میزبان چهار دیدار این مرحله است که تیم‌های دوم با پانزدهم، سوم با چهارهم، ششم با یازدهم و هفتم با دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

حریف ایران امشب مشخص می‌شود.

نظرات بینندگان