arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

وضعیت جاده‌ها و راه ها، امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ترافیک روان در جاده‌های منتهی به مرز‌های زمینی اربعین/ تردد پرحجم در ۴ محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: با توجه به نزدیکی مراسم اربعین و تردد بیش از پیش زائران مسافران به سمت مرز عراق، ترافیک پرحجم‌تری در محورهای منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نسبت به روزهای گذشته مشاهده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تشریح وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور از تردد روان در اکثر محورهای کشور بخصوص محورهای منتهی به مرزهای اربعین خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی  با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک در محور چالوس مسیر رفت و برگشت حدفاصل شهرستانک تا گچسر و محدوده سیاه بیشه پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین است. در محور هراز مسیر رفت و برگشت در محدوده‌های سه راهی چلاو و نارنجستان نیز وضعیتی مشابه گزارش شده است.

 وی ادامه داد: ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک و محدوده وردآورد نیز پرحجم و نیمه‌سنگین است. همچنین ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل دهشاد تا بهمن آباد گزارش شده است.

شیرانی درباره محورهای مواصلاتی مسدود در کشور نیز گفت:‌ تنها محور شریانی مسدود کشور جاده ریگان – ایرانشهر و تنها محور دارای انسداد فصلی محور لاسم – ارجمند است. جاده تهران - امامزاده داود نیز همچنان مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا وضعیت جوی جاده‌های کشور را نیز مناسب خواند و تصریح کرد: مداخله جوی خاصی در محورهای مواصلاتی کشور مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای خروجی زائران اربعین نیز گفت: با توجه به نزدیکی مراسم اربعین و تردد بیش از پیش زائران مسافران به سمت مرز عراق، ترافیک پرحجم‌تری در محورهای منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نسبت به روزهای گذشته مشاهده می‌شود. البته تردد در همه این محورها بدون مشکل و به شکل روان انجام می‌شود و گره ترافیکی خاصی در این مسیرها وجود ندارد.

به گفته شیرانی، پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات لازم را برای مدیریت ترافیک و کاهش حجم ترافیک در این محورها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اتخاذ شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع حرکت حتما با این شماره تماس گرفته و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور، مناسب‌ترین زمان و بهترین مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

نظرات بینندگان