arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

آتش سوزی نیزارهای مریوان بعد از۹ ساعت مهار شد

رییس اداره محیط زیست شهرستان مریوان گفت: آتش سوزی در بخش های میانی نیزارهای دریاچه که امکان دسترسی به آن بسیار سخت است، تا امروز ادامه داشت و بعد از تلاش فراوان، به دلیل جهت وزش باد و آب دریاچه بعد از حدود ۹ ساعت آتش در این بخش هم مهار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس اداره محیط زیست شهرستان مریوان گفت: بعد از حدود ۹ ساعت آتش سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار مریوان مهار شد.

صباح پناهی با اشاره به اینکه آتش سوزی در نیزارهای این دریاچه از ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه آغاز شد، اظهار کرد: آتش سوزی در بخش هایی از دریاچه که امکان دسترسی و حضور نیروهای محیط زیست و آتش نشانی در آن وجود داشت به سرعت مهار شد.

وی اضافه کرد: آتش سوزی در بخش های میانی نیزارهای دریاچه که امکان دسترسی به آن بسیار سخت است، تا امروز ادامه داشت و بعد از تلاش فراوان، به دلیل جهت وزش باد و آب دریاچه بعد از حدود ۹ ساعت آتش در این بخش هم مهار شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مریوان افزود: در چهار طرف دریاچه دوربین مداربسته نصب شده است و به محض وقوع هر نوع حادثه ای به ویژه آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در دریاچه برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آن اقدام می کنند.

پناهی بیان کرد: آتش سوزی در نیزارهای دریاچه همواره عمدی است و عده ای ناآگاه مرتکب این عمل می شوند در حالیکه این اقدام آسیب های زیادی به حیات وحش دریاچه با توجه به اینکه آشیانه پرندگان و موجودات زیاد دیگری در آن است، وارد می کند.

وی ادامه داد: هنوز اطلاعاتی درباره میزان سطح درگیر آتش سوزی و خسارت وارد شده جمع آوری نشده و همکاران ما در حال بررسی آن هستند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مریوان با اعلام اینکه این نخستین مورد آتش سوزی نیزارهای دریاچه زریبار در سال جاری است، عنوان کرد: دلیل اصلی این آتش سوزی انسانی و به طور عمدی است و درصدد شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی هستیم.

گفتنی است، این فقره آتش سوزی، وسیع ترین حریق امسال دریاچه زریبار بوده که طی آن ۵۶ هکتار از تالاب دچار حریق شد.

نظرات بینندگان