arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

عضو شورای شهر تهران: هزینه «مسکن» در «سبد هزینه خانوارایرانیان»؛ از ۳۳.۵ تا ۶۰ رصد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارهای ابتدایی پارکینگ طبقاتی در جنوب آستان حرم عبدالعظیم حسنی نیز انجام شده و انتظار داریم در زمانی کوتاه بحث احداث و افتتاح آن را شاهد باشیم. امیدواریم با این اقدامات در عمل فاصله شمال و جنوب تهران را کوتاه کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح محله نفرآباد شهر ری در کمیسیون ماده پنج و آغاز اجرای این طرح در آینده‌ای نزدیک از ساماندهی این محله در جوار حرم عبدالعظیم حسنی خبر داد.
 
جعفر شربیانی در آیین آغاز ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران توسط قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران که امروز در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی با حضور رئیس و اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران، فرماندار شهرستان ری و تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار امروز به چه میزان رسیده است و چه بخشی از درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود باید گفت در جهان به صورت میانگین ۱۵ تا ۲۵ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود این در حالی است که در کشور ما از سال ۷۱ تا سال گذشته این سهم بین ۳۳.۵ تا ۶۰ درصد نوسان داشته است.
 
در برخی مناطق بیش از ۱.۵ برابر درآمد خانوار هزینه مسکن می‌شود
 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود می‌توان انتظار داشت که این سهم در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. با محاسبه اعداد و ارقام هزینه مسکن، اجاره بهاء و ... متوجه می‌شویم در برخی مناطق بیش از ۱.۵ برابر درآمد خانوار هزینه مسکن می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که مولفه‌های کلان اقتصادی باعث شده تا مسکن از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود، اضافه کرد: همین تاثیرگذاری هزینه‌های مسکن در سبد خانوار را بالا برده است. شهرداری تهران در دوره جدید براساس بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به موضوع مسکن ورود پیدا کرده و به کمک دولت آمده است و با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در امور مختلف مسکن تسهیل‌گری می‌کند و با اموری همچون تامین زمین و کوتاه کردن فرآیند صدور پروانه و در حوزه‌های مختلف سعی کرده نقش‌آفرینی داشته باشد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع محله نفرآباد شهر ری اشاره کرد و افزود: ۳۰ سال بی‌توجهی و برنامه و طرح‌های مختلف باعث شده این محله به فضایی نامتناسب با جوار عبدالعظیم حسنی تبدیل شود. محله‌ای با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال که متاسفانه بافت اجتماعی و اصیل این محله نیز جابه‌جا شده است. اولین مصوبه ما در شورای اسلامی شهر تهران تامین مالی همین پروژه بود و مصوبه‌ای که در دوره پنجم مورد بررسی قرار گرفته بود با توجه به این‌که رضایتمندی مردم را به همراه نداشت با هدف جلب مشارکت مردم در اداره امور خود این مصوبه اصلاح و قابل توجه مردم محله قرار گرفته و امروز نیز از کمیسیون ماده پنج خارج شده و آماده اجراست.
 
وی تاکید کرد: کارهای ابتدایی پارکینگ طبقاتی در جنوب آستان حرم عبدالعظیم حسنی نیز انجام شده و انتظار داریم در زمانی کوتاه بحث احداث و افتتاح آن را شاهد باشیم. امیدواریم با این اقدامات در عمل فاصله شمال و جنوب تهران را کوتاه کنیم.
نظرات بینندگان