arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

دفتر آیت الله مکارم شیرازی درمورد بازداشت مشاور عالی وزیر راه: شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت نیست بلکه از منسوبین برادر ایشان است / هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد

دفتر آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: انتظار می رود مسئولین نظارتی و قضایی به عنوان مرجع تشخیص و تصمیم گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر آیت الله مکارم شیرازی درمورد بازداشت مشاور عالی وزیر راه: شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت نیست بلکه از منسوبین برادر ایشان است / هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد

دفتر آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای در مورد بازداشت مشاور عالی وزارت راه نوشت: چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است.
 
متن بیانیه در ادامه آمده است: 
بسمه تعالی
 
چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه ای برای دروغ و نفرت پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده است.
 
به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنابر موضع گیری خاصی نبود؛ امّا با گذر زمان و ادامه شایعه سازی ها، بیان نکات زیر ضروری به نظر می رسد:
 
اولاً؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان می باشد.
 
ثانیاً؛ وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.
 
ثالثاً؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی های خود و بر طبق قوانین می بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. سزاوار است اگر کسی قصد بهره برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود.
 
رابعاً؛ انتظار می رود مسئولین نظارتی و قضایی به عنوان مرجع تشخیص و تصمیم گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود.
 
کلام آخر اینکه عزت به دست خداست و کینه ورزان و دشمنان دین و این ملت در طول تاریخ سعی در مخدوش کردن مقدّسات و چهره اولیاء و بزرگان و تضعیف اعتقادات مردم داشته اند؛ اما همیشه دست قدرت خدا برتر از سعی باطل آنها بوده است و دشمنان و ایادی آنان، هرگز راه به جایی نبرده اند.
 
از خداوند متعال نصرت و پیروزی ملت شریف ایران و مسلمانان جهان را بر تمامی دشمنان و مستکبران و فتنه انگیزان مسئلت داریم.
 
والسلام علیکم و رحمة الله
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
13 شهریور 1401
نظرات بینندگان