arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

تولید مواد مخدر در افغانستان در ۲۰ سال گذشته با حمایت آمریکا و ناتو ۵۰ برابر شد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش بی رویه تولید مواد مخدر صنعتی و شیشه با حمایت مستقیم آمریکا در افغانستان شکل گرفت که خطری برای ایران و جامعه جهانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۲۰ سال گذشته با حمایت آمریکا و ناتو در افغانستان تولید مواد مخدر ۵۰ برابر شده و تولید مواد مخدر صنعتی و شیشه هم شکل گرفته که خطر بزرگی برای ایران و جامعه جهانی محسوب می شود.

اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز دوشنبه ۱۴ شهریور در نشست پیشگیری از اعتیاد و مشارکت های مردمی - اشتغال بهبود یافتگان اظهار داشت: ما در حوزه مواد مخدر ۴ موضوع مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی را دنبال می کنیم. 

وی افزود: پیشگیری راهبرد اصلی و بلند مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر است ولی در سایه آن موضوعات دیگر را هم دنبال می کنیم اما راه حل اصلی پیشگیری است. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته با حمایت آمریکا و ناتو تولید مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد.

مومنی گفت: افزایش بی رویه تولید مواد مخدر صنعتی و شیشه با حمایت مستقیم آمریکا در افغانستان شکل گرفت که خطری برای ایران و جامعه جهانی است. 

 

 
نظرات بینندگان