arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

توضیحات هلال احمر درباره علائم و راه های پیشگیری از وبا در راهپیمایی اربعین

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ضمن هشدار به شهروندان نسبت به پیشگیری و علائم گفت: تجربه وبا در گذشته نشان می‌دهد که شناسایی زودرس بیماران قبل از ورود به مرحله کم آبی شدید در پیشگیری از مرگ و عوارض بیماری جایگاه مهمی دارد. لذا شناخت آن برای زائرین ضرورت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر درباره علائم و راه های پیشگیری از وبا توضیحاتی داد.

 پیمان صابریان، ضمن هشدار به شهروندان نسبت به پیشگیری و علائم گفت: تجربه وبا در گذشته نشان می‌دهد که شناسایی زودرس بیماران قبل از ورود به مرحله کم آبی شدید در پیشگیری از مرگ و عوارض بیماری جایگاه مهمی دارد. لذا شناخت آن برای زائرین ضرورت دارد.

وی با اشاره به علائم شایع بیماری وبا افزود: این علائم احساس پری و سروصدا غرغر در شکم، استفراغ، مدفوع شل و آبکی، عطش و تشنگی باشد و در اغلب موارد ممکن است احساس سروصدا در شکم و مدفوع شل اولین علامت بیماری بوده و سپس علائم شدیدتر شروع شود.

صابریان درباره راه‌های پیشگیری از وبا اظهار کرد: استفاده از آب آشامیدنی تصفیه‌شده و بسته‌بندی، خودداری از مصرف آب‌های خنک شده با یخ‌های قالبی عدم استفاده از آب‌های آشامیدنی در معابر، خودداری از مصرف مواد غذایی، خوراکی و آشامیدنی عرضه‌شده توسط فروشندگان سیار، خودداری از مصرف سبزی‌ها و میوه‌هایی که از شستشو و ضدعفونی مناسب آن‌ها مطمئن نیستید و مصرف زیاد لیموی تازه، ماست و دوغ از جمله راه‌های پیشگیری است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین به همراه داشتن آب بسته‌بندی و مواد غذایی سالم بسته‌بندی در طول سفر، شستشوی صحیح و مکرر دست‌ها با آب و صابون از دیگر راه‌های پیشگیری است‌.

وی گفت: در صورت بروز علائم گوارشی مانند اسهال تا ۷ روز پس از بازگشت از سفر حتماً به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت یا پزشک معالج خود مراجعه نمائید.

نظرات بینندگان