arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

مدیرعامل کانون: واگذاری کتابخانه‌ها هنوز تصویب نشده است

مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره فروش بخشی‌از املاک کانون مثل چاپخانه این‌نهاد در دوره‌های گذشته، گفت: این را باید بررسی کنیم ببنیم ادله‌چه بود. نمی‌توانم نظر بدهم و باید ببینم چه عقلانیتی پشت این ماجرا بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر این‌که همه مراکز کانون پرورش فکری فعال هستند می‌گوید: رویکرد جدید ما حرکت به سمت تولید آثار فاخر است.
 
حامد علامتی ( مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان )  درباره ماجرای اخیر کانون در زمینه واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون به نهاد کتاب‌خانه عمومی، توضیح داد: اولا این موضوعی که اخیرا مطرح شده، پیشنهاد بود بنابراین نه در جایی تصویب شده و نه تأییده شده است. پیشنهاد بوده و ما صراحتا با عدله متقن و مستندات، مخالفت خودمان (هم ما و هم وزارت آموزش و پرورش) اعلام کرده‌ایم . در این راستا در تلاش هستیم این موضوع را منتفی کنیم.
 
او سپس گفت: اساسا نگاه اقتصادی صرف به مقوله فرهنگ و هنر و ادبیات یک نگاه خردمندانه‌ نیست و نگاه ما، نگاه جمهوری اسلامی ایران و نگاه دولت در این زمینه نگاه سرمایه‌گذاری فرهنگی است، بنابراین موضوع سود و زیان موضوعیت ندارد.
 
علامتی درباره وضعیت کلی کانون و این‌که برخی از مراکز کانون در برخی از شهرستان تعطیل شده‌اند، تأکید کرد: تمام مراکز ما در هزار نقطه کشور، اعم از مراکز ثابت، مراکز سیار روستایی و سیار عشایری، فعال هستند و مربیان ما در آن‌جا زحمت می‌کشند و همه‌شان فعال هستند. عددی که ما داریم چیزی حدود هزار مرکز فرهنگی و هنری است که بسترش کتابخانه‌ها هستند و همه‌شان فعال‌اند و مربیان ما دارند شبانه‌روزی زحمت می‌کشند. این‌طور نیست که تعطیل باشند اما به عنوان متولی امر، وظیفه دارم در راستای ارتقای کیفی و کمی آن‌ها قدم بردارم.
 
او در پاسخ به آوردن مصداق‌های تعطیلی مراکز نیز اظهار کرد: من موردی‌ها را نمی‌دانم چون نبوده‌ام و تازه آمده‌ام اما بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی که دارم، می‌توانم قسم بخورم که هزار مرکز فعال داریم.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری درباره فروش بخشی‌از املاک کانون مثل چاپخانه این‌نهاد در دوره‌های گذشته، گفت: این را باید بررسی کنیم ببنیم ادله‌چه بود. نمی‌توانم نظر بدهم و باید ببینم چه عقلانیتی پشت این ماجرا  بوده است.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره دیگر فعالیت‌های کانون که به حالت تعطیلی درآمده‌اند، اظهار کرد: ما در راستای رویکرد جدید حتما به سمت تولید آثار فاخر حرکت می‌کنیم، البته فقط راهبری ما این نیست. علاوه بر تولید آثار فاخر، حمایت از تولید کنندگان آثار فاخر از جمله برنامه‌های راهبردی ما است.
 
حامد علامتی درباره این‌که برخی ایده‌آل‌ترین حالت را برای کانون استقلال آن از نهادهای قانونی می‌دانند، اظهار کرد: این‌ها مسائل حقوقی است و ما را به حاشیه را می‌برد، به هرحال اینجا مجمع عمومی دارد و کار خودمان را انجام می‌دهیم و هیچ مشکلی نداریم. مهم نیست کجا کار می‌کنید! مهم این است که کار را درست انجام دهیم. الان قانون‌گذار به ما گفته اینجا باشیم، ما هم تابع قانون هستیم و با قوت کارمان را ادامه می‌دهیم.
نظرات بینندگان