arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۱

واکنش سایت هاشمی به صحبت‌های اخیر احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

سایت هاشمی رفسنجانی با بازخوانی‌ گفت‌وگوهای وی در مقابل صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد در اجلاس زنان واکنش نشان داده است.

در حالی که چندی پیش محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی در جمع بیش از 1200 نفر از زنان فعال در عرصه انقلاب‌های منطقه با اشاره به اینکه اسلام یک دین جهانی است و خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است گفت: خداوند دینی به نام مسیحیت و یهودیت نفرستاده است و حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی و حضرت عیسی منادی دین اسلام هستند.

این اظهار نظر احمدی‌نژاد سبب شده است که سایت هاشمی رفسنجانی به بازخوانی برخی از اظهارات وی که مربوط به افراطی‌گری در اسلام است بپردازد و با بیان نظراتی از امام راحل نسبت به موضع اخیر احمدی نژاد واکنش نشان دهد.

سایت هاشمی رفسنجانی گفت‌وگو وی با فعالان فرهنگی شهر ری و تهران در 31 خرداد 1391 و همچنین گزیده سخنان وی در دیدار با "پاتریک ماردنخای چهارم سراسقف کلیسای شرق آشوری" در 30 شهریور سال  1389 را بر روی  خروجی اصلی خود قرار داده است.

بر پایه این گزارش هاشمی رفسنجانی در دیدار با فعالان فرهنگی تهران در سال 1391 تاکید کرده است که انسانها با زور به بهشت نمی‌روند و اسلام افراطی الگو نمی‌شود.

وی همچنین در دیدار با "پاتریک ماردنخای چهارم سراسقف کلیسای شرق آشوری" تاکید کرده است: همان‌طور که انتظار می‌رفت اقدام زشت و غیرانسانی یک کشیش مسیحی مبنی بر بی‌احترامی به کتاب آسمانی مسلمانان؛ مورد محکومیت پاپ و بسیاری از مسیحیان قرار گرفت، به نحوی که وی از اقدامات خود منصرف شد ولی چند نفر افراد جاهل و غیرمسئول اقدامات ناشایستی انجام دادند که طبیعتاً اعتراض مسلمانان را به همراه داشت و به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

علمای اسلامی نیز همواره به پیروان دین اسلام تأکید کرده‌اند که از مقابله به مثل پرهیز کنند چراکه دین ما اجازه توهین به ادیان دیگر را نمی‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاکدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
1
9
طبق اصل113 قانون اساسی رییس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی وریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود بر عهده دارد*براساس اصل 13 قانون اساسی ,ایرانیان زرتشتی. کلیمی ومسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته می شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند ودر احوال شخصیه وتعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند لذا ...
نظرات بینندگان