arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱

دایی مهسا امینی: مهسا کاملاً سالم بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است

دایی مهسا امینی می گوید: ما زمانی رسیدیم بالای سر مهسا یا در واقع جسد مهسا که اینها می‌توانستند آثار هر چیزی را با یک آمپول درست کنند. ما اصلاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. مگر کار سختی است آثار را از بین بردن! مساله این است که وقتی یک نامحرمی ‌دست می‌برد و یک دختری را از پیش چشم مادر و پدر به زور می‌برد! چه روایتی از اسلام است؟ البته برادر مهسا آنجا بوده و وقتی خواسته مقاومت کند و اجازه ندهد گاز اشک‌آور زده و پراکنده کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتماد: دایی مهسا امینی می گوید: اصلاً از ما عذرخواهی نشده است و این جای تاسف است که مسئولان ما آن‌قدر نمی‌توانند تدبیر کنند. اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش این روش را باید به کار ببریم؟

وضعیت دردناک دختری که بعد از بازداشت از سوی گشت ارشاد دچار حادثه شده و در کماست عاطفه اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مهسا (ژینا) امینی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دایی او می‌گوید دیگر امیدی به زنده ماندن مهسا نیست. او در گفت‌و‌گویی اختصاصی با اعتمادآنلاین درباره روز واقعه و آنچه بر مهسا گذشت و رفتاری که با خانواده این دختر سنندجی شده است، صحبت کرد. دایی مهسا بخشی از اخبار و اطلاعاتی را که پیش از این گفته شده بود، رد می‌کند و جزییات را توضیح می‌دهد.

عائلی، دایی مهسا، درباره آنچه که برای مهسا اتفاق افتاد و پوشش این دختر در روز حادثه به اعتمادآنلاین گفت: درباره خانواده ما تحقیق کنید و ببینید خانواده ما در کردستان و سایر شهرهای ایران ترویج اسلام و پاکی کرده و شایسته خانواده ما نیست که بی‌حجاب باشد و بیشتر از مسئولان بلدیم که حجاب را رعایت کنیم. یک استعلام محلی بگیرید و ببینید که مهسا چطور بوده است، اما متاسفانه روالی که باید طی شود اصلاً [درست] نیست. من به همه گفته‌ام اصلاً نمی‌خواهیم یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده روایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که روز واقعه چه اتفاقی افتاد، گفت: ما اصلاً خبر نداریم چه اتفاقی افتاده است؛ اما واقعیت این است که داریم صورت مساله را پاک می‌کنیم. یک جماعتی آمده‌اند و به حجاب گیر می‌دهند. اگر [این کار] به صورت مدبرانه‌ای انجام می‌شد مردم اعتراضی نداشتند اما اینکه [.....] به جان مردم افتادند اسلامی‌ نیست. اسلام چنین دستوری نداده است. می‌خواهیم بدانیم چرا باید چنین بی‌تدبرانه این کار را انجام دهند. این [حادثه برای مهسا] اولی نبود و آخرین بار هم نخواهد بود. صداوسیما گفته تلاش برای کسب خبر از مهسا در حال انجام است... مگر تلاش می‌خواهد؟ ما انتظار داشتیم یک نفر بیاید فیلم بگیرد و بگویند اشتباه کردیم؛ این کلاه گذاشتن و اغفال کردن اصلاً درست نیست.

دایی مهسا امینی درباره اینکه آیا از آنها عذرخواهی شده یا خیر گفت: اصلاً از ما عذرخواهی نشده و جای تاسف است که مسئولان ما آن‌قدر نمی‌توانند تدبیر کنند؛ یعنی مبارزه با بی‌حجابی این روش را دارد؟ اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش این روش را باید به کار ببریم؟ این لطمه به خود نظام نمی‌زند؟ آیا اینها دلسوز همین نظام هستند؟ این بی‌کفایتی کسانی است که چنین کاری را انجام می‌دهند.

عائلی در ادامه گفت: ما زمانی رسیدیم بالای سر مهسا یا در واقع جسد مهسا که اینها می‌توانستند آثار هر چیزی را با یک آمپول درست کنند. ما اصلاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. مگر کار سختی است آثار را از بین بردن! مساله این است که وقتی یک نامحرمی ‌دست می‌برد و یک دختری را از پیش چشم مادر و پدر به زور می‌برد! چه روایتی از اسلام است؟ البته برادر مهسا آنجا بوده و وقتی خواسته مقاومت کند و اجازه ندهد گاز اشک‌آور زده و پراکنده کرده‌اند. این ارعاب و وحشت برای چیست؟ می‌گویند کاری نکرده‌ایم پس قرار بود دیگر چه کار کنید؟

او ادامه داد: خواهش می‌کنم این را از زبان ما بگویید. ما نه بی‌تربیت هستیم، نه لاابالی و نه بی‌خانواده و نه سر ضدیت با کسی داریم ولی این روشش نیست. این به نظر من [از سر] بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی است. ما هواپیما از دست دادیم. نخبگان را از دست دادیم و هنوز هم از دست می‌دهیم؛ اینها بر اثر بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی است یا نه؟ ما کشورمان زیر سوال رفته، مردمان ما زیر سوال رفته، اگر مردم لیاقت دارند چرا حکومت باید چنین کند؟ مگر این حکومت از دل این مردم نیست؟ ما چرا باید چنین کارهایی بکنیم. خواهش می‌کنم به جای اینکه موردی بررسی کنید اصل موضوع را بررسی کنید.

او درباره اینکه گفته می‌شود مهسا دچار بیماری قلبی مادرزادی بوده، توضیح داد: دروغ مطلق است. ما از مهسا پرونده پزشکی داریم و می‌توانیم ارائه دهیم که مهسا کاملاً سالم بوده است. اصلاً تصور بر این باشد که او بیماری داشته آیا نباید رعایت حال چنین فردی را کرد؟ این که بدتر است. آن‌قدر بی‌کفایت هستند که می‌افتند به جان مردم.

او به نقل از یک شاهد عینی گفت: یک خانمی ‌می‌گفت ما را که آنجا بردند خانمی‌ حامله بود. او گفته که باردار است و به زن گفته‌اند بچه داشته باشی، به درک! ما با چنین روالی سر و کله می‌زنیم. من خواهش دارم به این مسائل اعتراض شود. من به آقایانی که آمده بودند گفتم صورت مساله را پاک می‌کنید و لاپوشانی می‌کنید، ما به چای و نان و جای خواب شما محتاج نیستیم، ما با سفره پر خود اینجا هستیم. مردم به حقیقت نیاز دارند به ارزشمندی نیاز دارند که ارزش‌شان را زیر سوال برده‌اید. من اگر داعیه‌خواهی دارم فقط برای مهسا نیست، ما باید دست به دست هم بدهیم که این مساله کلاً برداشته شود. من ابایی از گفتن ندارم و با نهایت صراحت گفته‌ام. به نظر من کسی اگر شعورش برسد می‌فهمد که من دلسوز مملکت هستم نه کسانی که چنین می‌کنند.

دایی مهسا درباره شرایط زندگی این دختر به اعتمادآنلاین گفت: او به تازگی در دانشگاه ارومیه قبول شده بود و می‌خواست به دانشگاه برود. کیمیا، اشکان، مهسا (ژینا) و عظیم چهار خواهر و برادر هستند. مهسا که در خانه او را ژینا صدا می‌زدند فرزند بزرگ خانواده است.

او ادامه داد: صداوسیما گفته ما در حال تلاش هستیم که بخواهیم حالی از ژینا بدانند، مگر کسی جلوی آنها را گرفته چرا نمی‌آیند ببینند؟ چرا شما دلسوز ما نیستید به جای رسانه‌های خارج از کشور؟

او درباره اینکه آیا شکایتی انجام گرفته یا خیر گفت: بله، شکایت شده پدر و مادر مهسا شکایت کرده‌اند، به هر جا [که] شده شکایت کرده‌اند و پیگیر مساله هستند.

نظرات بینندگان