arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱

قرقیزستان: شمار کشته‌های ما در مرز تاجیکستان به ۸۷ نفر رسید / تاجیکستان در حال اعزام نیروهای کمکی است

وزارت بهداشت قرقیزستان جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری این کشور در مرز با تاجیکستان به ۸۷ تن رسیده است. خبرگزاری رویترز به نقل از مرزبانی قرقیزستان اعلام کرد که درگیری‌های سنگینی در مرز با تاجیکستان جریان دارد و نیروهای تاجیک درحال اعزام نیروهای کمکی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت بهداشت قرقیزستان جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری این کشور در مرز با تاجیکستان به ۸۷ تن رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مرزبانی قرقیزستان اعلام کرد که درگیری‌های سنگینی در مرز با تاجیکستان جریان دارد و نیروهای تاجیک درحال اعزام نیروهای کمکی هستند.

ساعاتی پیش نیز کمیته امنیت ملی قرقیزستان اعلام کرد، با وجود توافق برای کاهش تنش، تاجیکستان به ارسال تجهیزات نظامی به مرز ادامه می‌دهد.

این درحالی است که فرماندهان مرزبانی تاجیکستان و قرقیزستان بعد از یک گفت‌وگوی تلفنی، روز جمعه توافق کردند تا از ساعت ۱۰ به وقت محلی، در مرزهای دو کشور آتش‌بس برقرار شود.

براساس این گزارش، قرار است فرماندهان مرزبانی و در عین حال استانداران دو استان مرزی قرقیزستان و تاجیکستان برای کاهش تنش‌های مرزی با یکدیگر دیدار کنند.

تنش مرزی بین این دو جمهوری سابق شوروی معمولا هرچند وقت یکبار تشدید می شود اما خیلی زود هم فروکش می کند. روسیه در هر دو کشور پایگاه نظامی دارد و این هفته خواستار خویشتنداری طرفین و گفت‌وگو برای حل اختلافات شد.

نظرات بینندگان