arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

پدر حسن یزدانی: علیرضا دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال مقابل تیلور به پسرم گفت با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین کن / همین کار باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد

پدر حسن یزدانی در صحبت هایی که بازتاب زیادی داشته است، مدعی شد: علیرضا دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال مقابل تیلور به پسرم گفت با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تیم ملی تمرین کن که همین کار باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد و حالا باید پاسخگو باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پدر حسن یزدانی در صحبت هایی که بازتاب زیادی داشته است، مدعی شد: علیرضا دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال مقابل تیلور به پسرم گفت با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تیم ملی تمرین کن که همین کار باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد و حالا باید پاسخگو باشد.

پدر حسن یزدانی در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی آزاد در بازگشت از رقابتهای قهرمانی جهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پسر من دنبال رکورد نیست و فقط برای شادی دل مردم کشتی می گیرد. پسر من دنبال رییس فدراسیون نیست، دنبال سرمربی نیست، دنبال شورای شهر و نماینده مجلس نیست. پسر من می خواهد بعد از پایان کشتی در مجموعه خودش بچه ها را آموزش بدهد و مثل خودش کشتی گیر به بار بیاورد.
وی در ادامه با طرح ادعاهای جنجالی علیه علیرضا دبیر - رییس فدراسیون کشتی، گفت: سوال من این است چرا آقای دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال به پسر من گفت که با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین کن که باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد؛ در حالیکه نیم ساعت بعد، مبارزه فینال داشت؟ چرا این کار را کرد؟ باید پاسخ بدهد. چرا در فدراسیون کشتی در تمرینات زیر کتف با حسن یزدانی کار می کند اما اینجا می گوید کشتی فقط زیر کتف زدن نیست؟
او ادامه داد: حسن یزدانی زیر کتف می زند، زیر می گیرد، سر و ته یکی می کند، کشتی بلد است و کشتی می گیرد. حسن را این ها نساختند بلکه مربی سازنده ساخت. همه کشتی گیران را مربیان سازنده ساختند.
پدر حسن یزدانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا معتقد است رییس فدراسیون کشتی در امور فنی دخالت می کند؟ گفت: این را می توانید از آقای دبیر سوال کنید. مگر در فضای مجازی فیلم ها را نمی بینید؟ اینکه آیا دخالت می کند یا نه را من نمی دانم اما من اینجا جواب می خواهم. آقای عامل چرا قبلا گزارش می کرد می گفت رحمان عموزاد به سبک حسن یزدانی کشتی می گیرد اما اینجا اسمی از او نبرد؟ تمام کشتی گیرانی که کشتی می گیرند به سبک حسن یزدانی زیر کتف می زنند. بعد از ۲۷ سال می خواهند سبک کشتی حسن را عوض کنند؟ برای چه؟ حسن باید کشتی خودش را بگیرد. حسن مگر نونهال است که می خواهند از نو سبک او را عوض کنند؟
او در واکنش به اظهارات کارشناسان مبنی بر اینکه دیوید تیلور آنالیز بهتری از یزدانی داشت، گفت: از دیوید تیلور بگذریم. مگر حریفان اطری، محمدیان و سرلک آنالیز شده بودند؟ من وکیل وصی بقیه کشتی گیران نیستم اما وکیل وصی پسر خودم هستم. بر خلاف اینکه این آقایان فکر می کنند، پسر من دنبال رکورد نیست. پسر من دنبال این چیزهایی که نام بردند نیست.
پدر حسن یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا حسن یزدانی از این صحبت ها ناراحت نمی شود؟ گفت: حسن آقا ناراحت شود. من پدر او هستم. حسن آقا هنوز بچه است و متوجه نمی شود. حسن آقا دوست ندارد من مصاحبه کنم اما دیگر کاسه صبرم لبریز شده است. خیلی از حرف ها هست که باید بعدا بگویم. ان‌شاءالله به موقع حرف هایم را می زنم.

وی در پایان گفت: حسن آقا هدفش این است که در بازی های آسیایی، مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و المپیک ۲۰۲۴ پاریس کشتی بگیرد. هر کس ادعای این را دارد که جای حسن را بگیرد بسم الله. حسن از همان اول در انتخابی شرکت کرد و از این به بعد هم شرکت می‌کند و به قوانین احترام می گذارد اما باید تمام کشتی گیران در انتخابی شرکت کنند. مگر کشتی گیران آزاد همه در انتخابی شرکت کردند؟ نه، فقط ۴ نفرشان این کار را کردند. اگر خوب بودند و مشکلی نداشتند خب چرا در مسابقات انتخابی شرکت نکردند؟

نظرات بینندگان