arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

پاسخ ايران به عصبانیت آمریکا از انتخاب كشورمان به عنوان معاون کنفرانس معاهده تجارت تسلیحات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در نشست روز پنج شنبه کنفرانس معاهده تجارت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد، هیات نمایندگی امریکا انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از معاونین این کنفرانس را محکوم كرد که با واکنش قاطعانه هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روبرو شد.

نماینده امریکا در این جلسه در اقدامی غیرمعمول طی سخنانی واهی و بی‌اساس که بی‌احترامی به نظر اکثریت اعضای سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، در توجیه این‌که انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از معاونین کنفرانس معاهده تجارت تسلیحات محکوم است، کشورمان را به فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌يی، ارسال سلاح به حزب‌الله لبنان و سوریه و اختلال در صلح وامنیت بین‌المللی متهم كرد.

در واکنش به این اظهارات، هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با اعلام این‌که «ادعاهای آمریکا را شایسته پاسخ نمی‌داند، ضمن اشاره به اتهام نماینده آمریکا به ایران مبنی بر اخلال در صلح و امنیت جهانی» گفت: اما من مایلم با استفاده از این فرصت این سوال را مطرح کنم که آیا ایران صلح‌دوست است یا آمریکا؟

هیات نمایندگی کشورمان افزود: آیا ایران که حداقل در 350 سال اخیر سابقه تجاوز به هیچ کشوری را در تاریخ خود ندارد، صلح دوست است یا آمریکا که تاریخ آن مملو از تجاوز به دیگر کشورها در نقاط مختلف جهان است که آخرین نمونه‌های آن در منطقه ما یعنی در خاورمیانه به وقوع پیوسته است؟

آیا ایران که مفتخر است 8 سال تمام به دفاع از تمامیت ارضی خود در جنگی پرداخته که صدام به راه انداخته بود، صلح دوست است یا آمریکا که از صدام حمایت کرد و با دادن سلاح‌های شیمیایی به کمک او شتافت تا به کشتار مردم عراق و شهروندان ایرانی دست بزند؟

آیا ایران که هیچ‌گاه هیچ‌گونه سلاحی را برای هیچ کشور و گروهی برای کشتار مردم ارسال نکرده و نمی‌کند، صلح دوست است یا آمریکا که به همه جای دنیا برای کشتار مردم سلاح صادر می‌کند که نمونه بارز آن ارسال انواع سلاح‌ها، از جمله سلاح‌های کشنده فسفری برای قتل‌عام زنان بی‌دفاع و کودکان معصوم غزه به دست رژیم اسرائیل است؛ رژیمی که بنیانگذار تروریسم دولتی جهان بوده و برای ارتکاب هرگونه اقدامات تروریستی و انواع جنایت جنگی و جنایات علیه بشریت به حامی بزرگ خود آمریکا متکی است؟

آیا ایران که به سرنگون ساختن یک دیکتاتور تحت حمایت آمریکا در کشور خود افتخار می‌کند، صلح دوست یا آمریکا که همواره به حمایت از همه دیکتاتورها در منطقه خاورمیانه پرداخته است؟

هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: با این توضیحات، ما قضاوت در این مورد را که چه کسی صلح‌دوست و چه کسی مخل صلح است را به اعضای سازمان ملل متحد واگذار می‌کنیم.

انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از معاونین و عضو هیات ريیسه کنفرانس معاهده تجارت تسلیحات متعارف سازمان ملل متحد از بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و به ویژه لابی‌ها و رسانه‌های صهیونیستی برخوردار بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان