arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

3 اپراتور ایمیل ایرانی در راه‌ بازار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: 3 شرکت برای اپراتوری پست الکترونیک انتخاب شده‌اند که پس از اخذ مجوز، سایر پست‌های الکترونیک برای تایید، باید از سازمان مجوز بگیرند و در غیر این صورت غیر مجاز خواهند بود.

علی‌اصغر انصاری اظهار داشت: با فراخوان شناسایی ارائه‌دهندگان خدمات پست الکترونیک، تعدادی شرکت در فراخوان شرکت کردند که پس از ارزیابی 3 شرکت انتخاب شده‌اند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در حال انجام کارهای مقدماتی محصولی که این شرکت‌ها می‌خواهند ارائه کنند و مدل کسب و کارشان هستیم که پس از پایان این اقدام، این 3 اپراتور نیز به اپراتورهای فعلی پست الکترونیک کشور اضافه خواهند شد.

وی تصریح کرد: این 3 شرکت برای ورود نهایی به جمع ارائه دهندگان پست الکترونیک، باید خواسته‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را محقق کنند، از جمله این کارها، انجام اقدامات زیربنایی و بردن محصولات‌شان به آزمایشگاه‌ها است.

انصاری گفت: برای ارائه‌دهندگان این سرویس، نام «اپراتورهای فخر» (ارائه‌دهندگان خدمات رایانامه) انتخاب شده است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران تأکید کرد: معتقدیم که این اپراتورها باید با مدل کسب و کار وارد شوند.

وی گفت: این 3 شرکت از شرکت‌های وارد در این کار بوده‌اند و مدل کسب و کار هم دارند که امیدواریم موفق باشند و زمینه برای توسعه بازار، با محصولات بومی و خدمات داخلی فراهم شود.

*ارائه‌دهنده پست الکترونیک، بدون پروانه غیرمجازند

وی در پاسخ به این سؤال که "ادامه فعالیت سرویس‌دهندگان فعلی پست الکترونیک چگونه خواهد بود"، گفت: از نظر ما با وارد شدن اپراتورهای فخر، سایر شرکت‌های فعلی ارائه‌دهنده پست الکترونیک، مادامی که از ما پروانه نگیرند، غیرمجاز شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از معرفی اپراتورها فخر، شرکت‌های فعلی یا باید از سازمان فناوری اطلاعات مجوز لازم را اخذ کنند یا سازمان آنها را تأیید نخواهد کرد.

معاون توسعه و مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: بنابراین شرکتی که از سازمان فناوری اطلاعات مجوز نگرفته باشد، ممکن است فعالیت کند، اما فعالیت آن از نظر سازمان تأیید نخواهد شد.

وی افزود: شرکتی که مورد تأیید سازمان فناوری اطلاعات باشد، حداقل تأیید صلاحیت شده و نرم‌افزارش نیز در آزمایشگاه بررسی شده است.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
5
بیشتر از 20 سطر خبره ولی مفهوم همش اینه که باید اخذ مجوز کنند.آخه واقعاً این چه طرز خبر نویسیه؟
نظرات بینندگان