arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
در مجمع عمومی سازمان ملل؛

امیر قطر: ما به توافق عادلانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران که نگرانی‎‌های همه طرفا را در نظر می‌گیرد، ایمان داریم

امیر قطر امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که «ما به توافق عادلانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران که نگرانی‎های همه طرفا را در نظر می‌گیرد، ایمان داریم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: امیر قطر امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس میان روسیه و اوکراین و تلاش برای ایجاد یک راه‌حل جهت پایان دادن جنگ میان این دو کشور شد.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی امیر قطر روز سه شنبه در سخنانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به جنگ اوکراین گفت که دوحه خواستار پایان توقف جنگ روسیه و اوکراین است.

شیخ تمیم گفت: ما پیچیدگی‌های جنگ بین روسیه و اوکراین را درک می‌کنیم و خواستار آتش‌بس و تلاش برای ایجاد یک راه‌ حل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود برای ملزم اسرائیل به پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل فلسطین بر عهده بگیرد.

امیر قطر همچنین به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: سازمان ملل نباید فرآیند سیاسی برای حل بحران سوریه را تنها در تدوین کمیته قانون اساسی ببیند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در هر یک از کشورهای عراق، لبنان و سودان توافق ملی صورت بگیرد.

امیر قطر همچنین گفت که «ما به توافق عادلانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران که نگرانی‎های همه طرفا را در نظر می‌گیرد، ایمان داریم».

شیخ تمیم همچنین به توافق آتش بس موقت در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: بارقه امیدی در توافق طرف‌های درگیر در یمن برای آتش بس موقت وجود دارد.

نظرات بینندگان