arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

بحران طلاق در میان سیاستمداران اروپایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر سوئد تقاضانامه رسمی طلاق از همسر خود را پر کرده است و این در حالیست که قبلا نیز رسانه های سوئدی از جدایی فردریک راینفلت و همسرش خبر داده بودند. خبرگزاری فارس: بحران طلاق در میان سیاستمداران اروپایی

فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی The local نوشت: فردریک راینفلت نخست وزیر سوئد درخواست رسمی طلاق از همسر خود را ارائه داده و به زودی وی و همسرش به صورت رسمی از یکدیگر جدا می شوند.سخنگوی رسمی نخست وزیر سوئد با اعلام این خبر تاکید کرده است که در مورد دلیل این مسئله و مسائل شخصی  زندگی نخست وزیر سخنی به میان نخواهد آورد .شخص نخست وزیر نیز ترجیح می دهد در خصوص طلاق خود و همسرش سخنی به میان نیاورد.

بحران طلاق در بین سیاستمداران اروپایی

جدایی نخست وزیر سوئد از همسرش مسئله ای مسبوق به سابقه در اروپاست.طی سالهای اخیر شاهد وقوع طلاق های متعددی در بین سیاستمداران اروپایی بوده ایم .یکی از این موارد به طلاق نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه از همسر اولش سیسیلیا باز می گشت .این طلاق با جنجال رسانه ای زیادی صورت گرفت .بعدها سیسیلیا در خاطرات خود اعلام کرد که سارکوزی مردی برای زندگی با وی نبوده و زندگی با رئیس جمهور سابق فرانسه جنجالها و تنشهای زیادی به همراه داشته است.

پس از سیسیلیا ،سارکوزی با کارلا برونی خواننده و مدل لباس ازدواج کرد .ازدواج سارکوزی و برونی نیز مانند طلاق وی از سیسیلیا با جنجال زیادی همراه بود.در نهایت کارلا برونی به زن اول کاخ الیزه تبدیل شد و به صورت رسمی به عنوان همسر سارکوزی معرفی شد.

جدایی برلوسکنی از همسرش

از دیگر طلاق هایی که طی سالهای اخیر در اروپا رخ داده است می توان به طلاق سیلویو برلوسکنی نخست وزیر جنجالی سابق ایتالیا از همسرش یاد کرد .ورونیکا لاریو همسر سابق برلوسکنی در سال 2009 میلادی اعلام کرد که دیگر نمی تواند با همسر خود زندیگ کند .برلوسکنی در طول زندگی خود با زنان زیادی ارتباط داشت و همین مسئله زندگی را برای همسر سابق نخست وزیر ایتالیا سخت و دشوار ساخته بود.

موضوع جالب توجه دیگر به مسئله طلاق فرانسو اولاند رئیس جمهور فعلی فرانسه و همسر سابقش سگولن رویال باز می گردد.رویال در سال 2007 میلادی نامزد حزب سوسیالیست برای راهیابی به کاخ الیزه بود .هم اکنون والری تریلو ایلر به عنوان بانوی اول کاخ الیزه هنوز با اولاند پیمان زناشویی نبسته است .در هر صورت اولاند نیز قبلا ،زمانی که دبیر کلی حزب سوسیالیست فرانسه را بر عهده داشت از همسر خود رویال جدا شد.

مجموع موارد زیر نشان دهنده افزایش طلاق در بین سیاستمداران مطرح اروپایی است .در این میان طلاق در  نسل جدید سیاستمداران اروپایی رواج زیادی پیدا کرده است .طلاق نخست وزیر سوئد از همسرش را می توان به عنوان آخرین حلقه سریال طلاقهای مقامات اروپایی تا کنون مورد ارزیابی قرار دارد.با این حال بدون شک فردریک راینفلت آخرین سیاستمدار اروپایی نخواهد بود که از همسرش جدا می شود.

نقش بنیان خانواده در دیدگاه سیاستمداران اروپایی

بنیان خانواده نقش کمرنگی در بین سیاستمداران اروپایی دارد .بسیاری از طلاقهای صورت گرفته در میان سیاستمداران اروپایی به دلیل بی بند و باری و ارتباط با زنان دیگر بوده است.در این خصوص می توان به طلاق همسران سارکوزی و برلوسکنی از این دو اشاره کرد.

بدون شک زمانی که روسای جمهوری بی بند و بار در راس معادلات سیاسی فرانسه قرار می گیرند نمی توان از آنها توقع داشت که مولد بی بند و باری اهلاقی در جامعه نباشند .دو رئیس جمهور اخیر سوسیالیست و راستگرای فرانسه از سلامت اخلاقی برخوردار نبوده اند و همین مسئله سبب می شود تا اخلاقیات در جامعه فرانسه بیش از پیش تضعیف شود.

در ایتالیا نیز قاعده به همین ترتیب بوده است .طی سالهای اخیر کسی نخست وزیر ایتالیا بوده  است که پرونده های ارتباطات غیر اخلاقی وی با دختران و زنان همواره از سوی رسانه ها و محافل قضایی مفتوح بوده است .بدون شک کسی مانند برلوسکنی در ایتالیا نمی تواند دم از سلاکت اخلاق و حفظ بنیان خانواده بزند.بی دلیل نیست که بنیان خانواده در غرب تا این اندازه تنزل پیدا کرده است .سیاستمدارانی که در غرب بر سر کار می آیند توجه چندانی به حفظ بنیان خانواده خود ندارند.
نظرات بینندگان