arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

وزیر خارجه عراق: تنش در روابط ایران و آمریکا بر ثبات عراق تأثیر می‌گذارد/ ادامه رایزنی‌ها برای برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای تهران و ریاض

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره»، تأکید کرد که عراق از روند مذاکرات تهران و واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و هرگونه تنشی میان دو کشور را به ضرر ثبات عراق می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر خارجه عراق در یک مصاحبه درباره برنامه هسته‌ای ایران، مذاکرات تهران و ریاض، روابط با ترکیه و مسائل داخلی عراق اظهار نظر کرد.

«فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره»، تأکید کرد که عراق از روند مذاکرات تهران و واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و هرگونه تنشی میان دو کشور را به ضرر ثبات عراق می‌داند.

وی گفت که عراق روابط خوبی با ایران دارد و می‌کوشد که روابط خود را با آمریکا نیز تقویت کند.

حسین تأکید کرد که ترکیه نیز همسایه مهم عراق است و دو کشور منافع مشترک بسیاری دارند و باید درباره مسائل مورد اختلاف به تفاهمات لازم برسند و افزود که بغداد و آنکارا در حال بررسی راه‌های پایان دادن فعالیت‌های مسلحانه حزب کارگران کردستان هستند و تأکید کرد که این اقدام با زور سلاح انجام نمی‌شود.

وزیر خارجه عراق درباره مذاکرات تهران و ریاض نیز گفت که گفت‌وگوهایی برای برگزاری دور تازه این نشست در سطحی غیر از وزرای خارجه جریان دارد.

وی درباره تحولات داخلی عراق نیز گفت که مذاکرات میان نیروهای سیاسی عراق جریان دارد و به‌زودی جلسه مجلس برگزار خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که بتوان با جریان صدر به توافقی رسید که این جریان در دولت حضور داشته باشد.

وی تأکید کرد که مذاکرات نیروهای سیاسی عراقی شاهد پیشرفت است.

نظرات بینندگان