arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

وزیر آموزش و پرورش: دنبال راهکاری برای بهره‌مندی معلمان طرح «مهرآفرین» از رتبه‌بندی هستیم

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین به دنبال این هستیم که راهی پیدا کنیم تا آنان همچون سایر همکاران از طرح رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین به دنبال این هستیم که راهی پیدا کنیم تا آنان همچون سایر همکاران از طرح رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امشب به همراه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مدیر آموزش و پرورش دماوند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز دماوند از بنیاد نیکوکاری فرهنگی، پرورشی و آموزشی اکبر ابراهیمی در شهر دماوند بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز نیکوکاری اکبر ابراهیمی، با برخی از کودکان بی‌سرپرست این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در دهه آخر ماه صفر و در آستانه بازگشایی مدارس توفیق شد که محضر حاج اکبر ابراهیمی، از خیرین خوشنام و به نام کشور باشیم.

وی افزود: حاج اکبر ابراهیمی، خیری است که در همه حوزه‌ها، از جمله مذهبی، زیرساختی، آب‌رسانی و مدرسه‌سازی وجه بسیار خوبی دارد و هزینه‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حاج اکبر ابراهیمی امروز نیت کردند که مرکز نیکوکاری خود را برای امر مدرسه استثنایی جهت استفاده دانش‌آموزانی با نیازهای ویژه یا مدارس نمونه و استعداد درخشان با همه امکانات نظیر اتاق‌ها، کلاس‌ها، سالن ورزشی، کتابخانه و خوابگاه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

نوری ادامه داد: طی پیگیری‌های انجام شده، دانش‌آموزان نمونه دولتی دماوند امسال به این مرکز منتقل می‌شوند و سال‌های آینده دانش‌آموزان تیزهوشان ضمیمه این مرکز خواهند شد تا به تدریج به یک مرکز تربیت نیروهایی برای جامعه دانش بنیان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تبدیل شود و شاهد مرکزی نمونه در شهرستان دماوند باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خود حاج اکبر ابراهیمی در این راستا حمایت می‌کنند، مطمئن هستیم که آینده درخشانی برای این دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد؛ چراکه در ابتدا دانش‌آموزان در مدرسه خیری حضور پیدا می‌کنند و‌ یاد می‌گیرند که کار خیر را انجام دهند و از سویی دیگر، چون این مرکز امکانات کامل را دارد، آنان از ساحت‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از دوم مهرماه اظهار داشت: هر چند از ۱۴ فروردین‌ماه امسال کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد، اما جشن بازگشایی مدارس را در سال تحصیلی جدید بعد از دو‌ سال توقف به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌کنیم.

نوری در خصوص ادامه روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در حال انجام است و این امر شامل تعدادی از همکاران طرح مهرآفرین نشده بود که به دنبال این هستیم تا مشکل آنان برطرف شود؛ در این زمینه آزمون برگزار خواهد شد تا وضعیت استخدامی آنها تثبیت شود و دیگر مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین نیز دنبال این هستیم که راهی پیدا کنیم تا آنان همچون سایر همکاران از طرح رتبه‌بندی بهره‌مند شوند و در این راستا جلساتی در حال برگزاری است.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با پرداخت پاداش بازنشستگان تصریح کرد: بخشی از پاداش بازنشستگان واریز شده و در خصوص مابقی نیز جلسه‌ای با معاون اول رییس‌جمهور داشتیم و نامه‌ای تقدیم شد که اعتبارات جهت پرداخت به بازنشستگان تأمین شود.

نظرات بینندگان