arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

رهبران گروه ۷: رفراندوم ساختگی روسیه در مناطقی از اوکراین را محکوم می‌کنیم

رهبران گروه هفت اعلام کردند، تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در برابر روسیه حمایت می‌کنند. در این بیانیه همچنین آمده است: ما رهبران گروه هفت قویا رفراندوم ساختگی که روسیه در مناطقی از اوکراین برگزار کرده را محکوم می‌کنیم. این تلاشی از سوی مسکو برای ایجاد یک بهانه به منظور تغییر یکپارچگی قلمروی اوکراین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رهبران گروه هفت اعلام کردند، تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در برابر روسیه حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنها پس از نشستی که در آلمان برگزار شد در بیانیه‌ای همچنین برگزاری رفراندوم توسط روسیه در مناطقی از اوکراین را نیز محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما رهبران گروه هفت قویا رفراندوم ساختگی که روسیه در مناطقی از اوکراین برگزار کرده را محکوم می‌کنیم. این تلاشی از سوی مسکو برای ایجاد یک بهانه به منظور تغییر یکپارچگی قلمروی اوکراین است.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: این اقدامات به وضوح نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است و قطعا خلاف اجرای قوانین در میان کشورها محسوب می‌شود.

رهبران کشورهای گروه ۷ همچنین اعلام کردند: این رفراندوم ساختگی و جعلی از سوی روسیه و نماینده‌هایش تاثیری حقوقی یا مشروع ندارد و تنها نشان دهنده روش‌های عجولانه روسیه است که احترامی برای هنجارهای دموکراتیک قایل نیستند. این روند، یک تهدید واضح و شفاف برای جمعیت محلی است.

سران کشورهای عضو گروه هفت همچنین اعلام کردند: این رفراندوم در مناطقی که به زور از اوکراین گرفته شده تا تحت کنترل روسیه باشد، به هیچ وجه بیانگر خواسته مشروع مردم اوکراین نیست که به صورت مداوم در مقابل اقدامات روس‌ها برای تغییر با زور مرزها مقاومت می‌کنند. ما هرگز این همه پرسی را که به نظر گامی برای الحاق به روسیه است به رسمیت نخواهیم شناخت.

آنها همچنین گفتند: ما از اقدامات تشدید کننده عمدی از سوی روسیه، از جمله بسیج نسبی نیروهای ذخیره و لفاظی‌های غیرمسئولانه هسته‌ای ابراز تاسف می‌کنیم.

رهبران کشورهای عضو گروه هفت همچنین با تاکید به جهان برای رد این رفراندوم ساختگی به عنوان تلاشی برای نقض قوانین بین‌المللی تاکید کردند: ما آماده تحمیل هزینه‌های اقتصادی بیشتر بر روسیه و افراد و نهادها در داخل و خارج از روسیه هستیم که از تلاش‌های غیرقانونی روسیه برای تغییر وضعیت سرزمین اوکراین حمایت سیاسی یا اقتصادی می‌کنند. ما همچنان در تعهد خود برای ارائه خدمات به اوکراین و همچنین حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور پایبند هستیم.

نظرات بینندگان