arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

وضعیت آب و هوا، امروز ۲ مهر ۱۴۰۱ / پیش‌بینی تشدید بارندگی و کاهش دما در ۴ استان شمالی

سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی برای فردا یکشنبه در چهار استان گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی برای فردا یکشنبه در چهار استان گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان خبر داد.

سازمان هواشناسی برای امروز (شنبه) در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر، باد شدید و خیزش گردوخاک را پیش بینی کرده است.

همچنین فردا (یکشنبه) در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، غرب و جنوب تهران، قم، البرز، قزوین همین شرایط حاکم است.

اثر مخاطره نیز وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن سال، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار عنوان شده است.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین از تداوم بارندگی‌ها در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان برای فردا خبر داده است.

سازمان هواشناسی نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، صاعقه، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

نظرات بینندگان