arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

وزیر خارجه عربستان اظهارات لاپید درباره راه‌حل دو کشوری را مثبت ارزیابی کرد

نخست ویر رژیم صهیونیستی گفت: از تمامی کشورهای اسلامی از اندونزی تا عربستان می‌خواهم اسرائیل را به رسمیت شناخته و با آن صلح کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر خارجه عربستان اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره راه‌حل دوکشوری را "در صورتی که به عمل درآید"، مثبت ارزیابی کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به تلویزیون العربیه گفت: اظهارات یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل درباره راه‌حل دوکشوری اگر به عمل درآید، مثبت است.

بن فرحان اظهار کرد: صلح نیازمند گفتگویی مستقیم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است، عربستان در سال ۲۰۰۲ طرح صلح عربی را ارائه کرد و ما همواره از تلاش‌ها برای برقراری صلح حمایت می‌کنیم و اگر اظهارات لاپید جدی باشند، این یک تحول مثبت است.

لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی که روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل داشت، گفت: توافق با فلسطینی‌ها بر اساس راه‌حل دوکشوری گزینه مناسبی برای امنیت و اقتصاد اسرائیل و آینده فرزندان ما است و هرگونه توافقی مشروط به (تشکیل) کشور صلح‌جوی فلسطینی خواهد بود که اسرائیل را تهدید نکند.

نخست ویر رژیم صهیونیستی در ادامه نیز گفت: از تمامی کشورهای اسلامی از اندونزی تا عربستان می‌خواهم اسرائیل را به رسمیت شناخته و با آن صلح کنند.

نظرات بینندگان