arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

صدراعظم آلمان در جده با بن سلمان درباره انرژی دیدار کرد

در پی بحران گاز اروپا، صدر اعظم آلمان به عربستان سفر کرده و با ولیعهد سعودی در شهر جده با هدف ایجاد شراکت و همکاری در زمینه انرژی دیدار کرد. یک منبع نزدیک به شولتس اندکی قبل از ورودش به عربستان گفت: این اولین سفر صدر اعظم آلمان به منطقه در چارچوب تحولات و رویدادی است که به دلیل بحران اوکراین رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: در پی بحران گاز اروپا، صدر اعظم آلمان به عربستان سفر کرده و با ولیعهد سعودی در شهر جده با هدف ایجاد شراکت و همکاری در زمینه انرژی دیدار کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی امروز شنبه در کاخ السلاح شهر جده میزبان «اولاف شولس» صدراعظم آلمان بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدر اعظم آلمان امروز شنبه در چارچوب تور منطقه‌ای که شامل کشورهای عربستان، امارات و قطر می‌شود، وارد شهر جده شد.

یک منبع نزدیک به شولتس اندکی قبل از ورودش به عربستان گفت: این اولین سفر صدر اعظم آلمان به منطقه در چارچوب تحولات و رویدادی است که به دلیل بحران اوکراین رخ داده است.

در همین حال، رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که شولتس در چارچوب یک سفر کاری و در سفری دو روزه به این سه کشور عربی سفر کرد به این امید که توافقات جدیدی در زمینه انرژی حاصل شود.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، پیشتر گفته بود که انتظار می‌رود شولتس در سفر به امارات متحده عربی، قراردادهای ال‌ان‌جی امضا کند.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، در تلاش برای یافتن جایگزینی برای واردات انرژی از روسیه تا اواسط سال ۲۰۲۴ است که با توجه به وابستگی صنعت نیروی آلمان به گاز طبیعی، کار ساده‌ای نیست.

نظرات بینندگان