arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

تعجب رسانه های خارجی از بازار داغ apple در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داستان از انجایی اغاز شد که یک فروشنده محوصلات اپل در آمریکا که اتفاقا خودش نیز ایرانی بود از فروش اپل به یک ایرانی به دلیل تحریم ممانعت کرد و این خبر به سرعت در رسانه های مختلف بازتاب داشت از همین رو بحث فروش محصولات اپل در ایران و اقبال ایرانیان از این فناوری روز دنیا مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از عصر خبر، رویترز که در ایران دارای دفتر نمایندگی رسمی است، در گزارشی جالب به رونق فروش محصولات آمریکایی در ایران به خصوص محصولات شرکت اپل پرداخته است.

این رسانه انگلیسی با مصاحبه با چند فروشنده محصولات اپل عملا به فروش این محصولات و بازار داغ آن اشاره کرده و اعلام نموده که علی رغم تحریم های ایالات متحده بازهم بازار فروش محصولات اپل بسیار داغ بوده و حتی نرم افزارهای آنلاین این شرکت نیز توسط کاربران ایرانی خریداری و در حال استفاده میباشد.

بنابران گزارش، گوشی های آی فون، آی پد ها، پلایرها و مک بوک ها از جمله محصولات اپل هستد که در صدها فروشگاه تهران نه بعنوان بخشی از محصولات تکنولوژیک روز بلکه در فروشگاه های اختصاصی فروش و پشتیبانی محصولات اپل به فروش می رسند.

یکی از فروشندگان اپل به رویترز گفته است که از سال 1995 به فروش اپل مشغول است و در این مدت توانسته بسیار موفق عمل کند و اکنون بیش  از 20 کارمند در اختیار دارد.

خرید نرم افزار و همچینن امکان رجیستر کردن گوشی ها برای ایرانیان غیرقابل انجام است چرا که هنگام انجام این کار با پیغام خطای عدم امکان ارئه سرویس به دلیل حضور در ایران مواجه می شوند.

یک سخنگوی شرکت اپل در خصوص فروش محصولات و همچنین برنامه ها به رویترز گفته است ایرانیان برای خرید محصولات از سایت ما آدرس های جعلی ارائه کرده و همچنین با کارت خرید های خارجی خرید میکنند که این مهم باعث می شود هویت خریداران محصولات برای ما مشخص نشود.

همچنین یکی از فروشندگان اپل در ایران به خبرنگار رویترز گفته است که تا کنون توانسته بیش از 4000 مکینتاش برای خریداران خود نصب کند و شرکت اپل باید به این موضوع افتخار کند!
دوبی و ترکیه دو مبدا اصلی ترانزیت این اجناس به ایران هستند و از این مناطق محصولات اپل به ایران وارد می شوند.

در گزارش رویترز همچنین به قیمت مناسب این محصولات در ایران اشاره کرده و اعلام نموده ارزانترین مدل لپ تاپ اپل در یارن حدود 1250 دلار است که همین جنس در نیویورک 1200 دلار بفروش می رسد و با بررسی و مقایسه پایتخت ایران با برخی کشورهای اروپایی مشخص می شود که تهران بسیار محل مناسب تر و ارزانتری برای فروش اپل است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیسانسه بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
5
نون شب نداره بخوره ولی باید یه گوشی اپل دستش بگیره !!!
میلاد آبادانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
4
من از محصولات اپل استفاده میکنم
واقعا عالی
خدا استیو جابز رو بیامورزه
خوش حال هستم که از این محصول استفاده میکنم . محصولات دیگر در مقابل محصولات اپل غیر قابل مقایسه هستند.
با تشگر از انتخاب
نظرات بینندگان