arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

لاوروف: اتحادیه اروپا مانع صادرات روسیه به آفریقا می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که اتحادیه اروپا محموله‌هایی را که روسیه می‌خواهد برای کمک به مقابله با گرسنگی در آفریقا صادر کند، مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف شنبه شب گفت: کشتی‌های حامل غلات اوکراینی به کشورهای نه چندان فقیر در حالی صادر می شود که موانع مالی و لجستیکی که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات غلات و کود روسیه ایجاد شده بود، هنوز برطرف نشده است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: کشتی‌های باری حامل ۳۰۰ هزار تن کود شیمیایی روسیه هفته‌ها در بنادر اروپا مسدود شده‌اند.

به گفته لاوروف، این محموله عازم کشورهای در حال توسعه آفریقا بود، اما اتحادیه اروپا گامی برای لغو تحریم‌های ترانزیت آن برنداشته است.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در بیست و دومین اجلاس سران شانگهای در سمرقند کمیسیون اتحادیه اروپا را به لغو محدودیت‌های ارسال کود روسیه به کشورهای در حال توسعه فراخواند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم‌ها مقادیر قابل توجهی کود روسی در بنادر اروپا انباشته شده است، افزود: آماده ارسال ۳۰۰ هزار تن کود روسیه در کشتی‌هایی که در بنادر کشورهای اروپایی متوقف شده‌اند به طور رایگان به کشورهای در حال توسعه هستیم.

پوتین با اشاره به تغییرات قابل توجه اخیر در نظم جهانی، گفت: تغییرات اساسی در سیاست و اقتصاد جهانی در حال وقوع بوده و غیرقابل برگشت است.

نظرات بینندگان