arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

وزیر خارجه تاجیکستان: افغانستان در حال تبدیل شدن به مکان امن برای تروریستان است

وزیر خارجه تاجیکستان، که روز یک‌شنبه، ۳ مهرماه، به نیابت از کشورش در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد گفته که افغانستان به سرعت در حال تبدیل شدن به مکان امن تروریستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا افغانستان: وزیر خارجه تاجیکستان در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است که وضعیت افغانستان از کنترل طالبان خارج شده است.

 سراج‌الدین مهرالد‌ین، وزیر خارجه تاجیکستان، که روز یک‌شنبه، ۳ مهرماه، به نیابت از کشورش در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد گفته که افغانستان به سرعت در حال تبدیل شدن به مکان امن تروریستان است.

وزیر خارجه تاجیکستان در بخشی از سخنانش گفته که کشورش شاهد کار سیستماتیک برای انتقال گروه‌های شبه‌نظامی متشکل از اتباع سابق آسیای مرکزی به شمال افغانستان به منظور ایجاد کانون جدید تنش است.

مهرالدین همچنان گفته است که طالبان به خواست‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان، تن نداده‌اند.

وزیر خارجه تاجیکستان گفته که کشورش نمی‌تواند نسبت به سرنوشت افغانستان با جمعیت ۴۰ میلیون نفری در همسایه‌گی‌اش بی‌تفاوت بماند.

این در حالی است که‌ روز گذشته نخست‌وزیر پاکستان نیز از تبدیل شدن افغانستان به مکان امن تروریستان، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن گفت.

نظرات بینندگان