arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱

اتحادیه اروپا تیراندازی در مدرسه ای در روسیه را محکوم کرد

پیتر استانو سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تیراندازی روز دوشنبه در مدرسه ایژفسک روسیه را محکوم می کند. به گفته مقامات روسیه، یک مرد مسلح در روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر (چهار مهر) در مدرسه‌ای در مرکز این کشور اقدام به تیراندازی کرد که در پی آن ۱۵ نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند. یازده نفر از قربانیان و همه زخمی‌ها به جز دو نفر، دانش آموزان کودک هستند. فرد مهاجم به دنبال این کشتار با شلیک گلوله خودکشی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پیتر استانو سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تیراندازی روز دوشنبه در مدرسه ایژفسک روسیه را محکوم می کند.

استانو دوشنبه شب در پیام توییتری نوشت: اتحادیه اروپا تیراندازی در مدرسه ای در ایژفسک را محکوم می کند و از صمیم قلب به خانواده ها و دوستان قربانیان حادثه غم انگیز امروز ابراز همدردی می کند.

به گفته مقامات روسیه، یک مرد مسلح در روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر (چهار مهر) در مدرسه‌ای در مرکز این کشور اقدام به تیراندازی کرد که در پی آن ۱۵ نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شدند. یازده نفر از قربانیان و همه زخمی‌ها به جز دو نفر، دانش آموزان کودک هستند.

فرد مهاجم به دنبال این کشتار با شلیک گلوله خودکشی کرد.

تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر ایژوسک در ۹۶۰ کیلومتری شرق مسکو در منطقه اودمورتیا رخ داد.

کمیته تحقیقات روسیه، فرد مسلح را آرتیوم کازانتسف، ۳۴ ساله و فارغ‌التحصیل همان مدرسه معرفی کرد و گفت که او یک تی‌شرت مشکی با نمادهای نازی به تن داشت. هنوز جزییاتی درباره انگیزه وی منتشر نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این تیراندازی را اقدامی تروریستی توصیف کرد و گفت که ولادیمیر پوتین همه دستورات لازم را به مقامات مربوطه داده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پوتین عمیقا برای مرگ مردم و کودکان در مدرسه جایی که یک اقدام تروریستی رخ داده، متاسف است.

نظرات بینندگان