arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۶ مهر ۱۴۰۱؛ از بازداشت فائزه هاشمی تا ادعای خروج مهران مدیری از کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای خروج مهران مدیری از کشور
تسنیم نوشت: «مهران مدیری» اخیراً به واسطه دستور دادستان ممنوع الخروج شده بود، با این حال گفته می‌شود که وی بلافاصله از کشور خارج شده است.

بازداشت فائزه هاشمی
تسنیم نوشت: شنیده ها حاکی است، فائزه هاشمی امشب به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

عبدی: معترضان جوانان دهه هشتادی بیگانه با ارزش‌های رسمی اند
عباس عبدی با تبیین دلایل ناآرامی‌ها درپی فوت مهسا امینی، گفت: معترضان به لحاظ گروه‌های سنی، عموماً جوانان دهه هشتادی هستند که بیگانه با ارزش‌های رسمی هستند. چون در این ساختار آموزش دیده‌اند و از نظام آموزشی و رسانه‌ای آن منزجر شده اند. چیزی برای از دست دادن ندارند. البته زنان جدی‌تر هستند. طبقه متوسط و حتی رو به پایین و بالا نیز در میدان اعتراضات هستند. هر اعتراضاتی نشان داده است که انواع و اقسام اقشار و گروه‌های جامعه اعتراض دارند.

علی کریمی املاک خود در ایران را فروخته بود
فارس نوشت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بیشتر املاک و دارایی‌های خود در ایران را قبل از خروج از کشور به فروش رسانده یا مالکیت آن‌ها را واگذار کرده است. مردم محلی لواسان خروج اکثریت اموال و وسایل ویلای کریمی در خیابان صحرای ناران لواسان را تایید می‌کنند.

بن‌سلمان رئیس شورای وزیران عربستان شد
«ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی دستور تغییر ساختار کابینه این کشور را داده است. بر اساس ساختار جدید، ولیعهد سعودی، رئیس شورای وزیران عربستان سعودی خواهد بود. شبکه خبری العربیه با استناد به یک حکم سلطنتی گزارش داد طبق تصمیم جدید، «خالد بن سلمان»، وزیر دفاع و «یوسف بن محمد البنیان»، وزیر آموزش و پرورش عربستان خواهد شد.

نبویان: آشوب طلبان به دنبال هوسرانی هستند
نبویان نماینده مردم مجلس گفت: اغتشاشگران، آدم‌هایی هوس باز و به دنبال فحشاء و هوس رانی در جامعه هستند که جلوی آنان گرفته خواهد شد.

شبکه نسیم جدول پخش جدید خود را بدون «دورهمی» ببندد
با اعلام برنامه‌های پاییزی در شبکه نسیم تا اینجا نامی از برنامه مهران مدیری به چشم نمی‌خورد هرچند روابط عمومی نسیم اعلام کرده است، ساعت و زمان پخش دیگر برنامه‌های جدید شبکه نسیم متعاقبا اعلام خواهد شد.

روایت خبرگزاری فارس از درون تجمعات در تهران
خبرنگار فارس درمورد یکی از تجمعات اعتراضی در تهران نوشت که همگی تقریبا زیر ۱۸ سال هستند، هیچ نسبتی با گروهکی‌هایی که بار‌ها وصف حالشان را شنیده بودیم، ندارند، هیچ تقید دینی و سیاسی هم ندارند و روحانیت را عامل ناخوشی‌شان می‌دانند.

دستگیری ۱۸۰ نفر در ایلام
استاندار ایلام از دستگیری ۱۸۰ نفر در جریان ناآرامی های اخیر در استان خبر داد و گفت: طی بررسی های انجام شده تعدادی از این افراد که نقش چندانی در اغتشاشات نداشتند، آزاد شدند.

واکنش پلیس انگلیس به تجمع مقابل سفارت ایران
کارن فایندلی یک فرمانده پلیس انگلیس در واکنش به تجمع مقابل سفارت ایران گفت: حمله به نیروهای پلیس و ایجاد ناامنی برای مردم را تحمل نمی کنیم. پلیس انگلیس با بیان اینکه تاکنون ۱۲ نفر به جرم مضروب کردن افسران پلیس و رفتار خشونت بار دستگیر شدند افزود: ما می‌دانیم افراد دیگری مرتکب تخلفات جدی شده‌اند، اما هنوز دستگیر نشده اند، ما از تمام ابزار‌هایی که در اختیار داریم از جمله دوربین‌های مداربسته و سایر فیلم‌ها، برای شناسایی این افراد و محاکمه آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان: به ایران بیایید تا ببینید مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت می‌کنند
امیرعبداللهیان وزیر خارجه در گفتگو با رسانه امریکایی «المانیتور» در پاسخ به سوالی درباره برخی اعتراضات شکل گرفته در ایران به دنبال مرگ مهسا امینی و این سخن که در این اعتراضات، «بیش از ۵۰ نفر در ایران توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند»، گفت: پیشنهاد من به شما این است که به ایران سفر کنید تا ببینید در خیابان‌های تهران چه می‌گذرد؛ آزادی بیان، آزادی عمل مردم و همچنین [آزادی] حجاب. مردم حجاب را جوری که دوست دارند رعایت می‌کنند. البته چارچوبی کلی وجود دارد. من مطمئنم خود به خود پاسختان را خواهید گرفت. هر توضیحی که من سعی کنم به شما بدهم، برایتان کافی نخواهد بود، چون شما تا حد زیادی تحت تاثیر برخی افسانه‌بافی‌های رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی قرار دارید. آن را تماما باور نخواهید کرد. اما می‌گویم که در ایران دموکراسی کامل وجود دارد. خودتان باید ببینید.

احمد خاتمی: اغتشاشگران از یک سال پیش خود را برای اغتشاش آماده کرده بودند
سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اغتشاشگران از یک سال پیش خود را برای اغتشاش آماده کرده بودند در ابتدا خواستند با گرانی‌ها استارت اغتشاش را بزنند نشد اما نتوانستند و با این قصه استارت زدند. او گفت: این اغتشاشات برای دفاع از آن خانمی که فوت کرد، نبوده است چرا که شیوه ای منطقی نیست و روسای سه قوه قول پیگیری دادند و نتیجه هم اعلام می‌شود.

انسیه خزعلی: هر کجا که با تمام قوا وسط میدان بودیم هجمه‌ها شکل گرفتند
انسیه خزعلی معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این بین جوانی که در لباس دفاع از نظام مظلومانه به شهادت می‌رسد، در مرز یا همین جا وسط میدان شهر اما اینطور برنامه‌ریزی شده که حواس‌ها همچنان تحت تاثیر جو شایعات باشد.

دستگیری ۱۵۵ نفر در سمنان
سرهنگ علی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در پی ناآرامی‌های اخیر ۱۵۵ نفر در استان دستگیر شدند، گفت: این افراد صحنه‌گردان‌های ناآرامی‌های اخیر فضای مجازی و اغتشاش‌ بودند. او افزود: ۲۶ نفر از این تعداد خانم و ۱۲۴ نفر دیگر آقا بودند.

اطلاعات سپاه: ۱۲ نفر از تیم های سازمان یافته شبکه اغتشاشگران در گیلان دستگیر شدند
سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان از شناسایی و بازداشت ۱۲ نفر از ۲ تیم سازمان یافته شبکه اغتشاشگران در گیلان خبر داد. این سازمان اعلام کرد: حمله به مراکز حساس دولتی و انتظامی و همچنین راه اندازی مجدد اغتشاشات در سطح شهرستان رشت و شهرهای همجوار از اهداف این دو تیم بوده است که توسط سازمان اطلاعات سپاه گیلان شناسایی و بازداشت شدند.

 

نظرات بینندگان