arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

پوتین: اجازه نمی دهیم سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری روسیه در سخنانی گفت: زمانی که می بینیم برخی قدرتها برای حفظ نفوذ سنتی خود در صحنه بین المللی به خشونت متوسل می شوند نگران می شویم.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین در دیدار با دیپلمات های این کشور گفت: ما بیش از همه نگران این هستیم که می بینیم که تلاش های برخی از فعالین در روابط بین المللی برای حفظ نفوذ سنتی خود، اغلب با توسل به اقدامات یکجانبه پیگیری و اجرا می شود که این امر بر خلاف اصول و قوانین بین المللی است و ما از این عملیات به اصطلاح انسان دوستانه، شواهدی می بینیم که صادرات بمب، دیپلماسی موشک و مداخله در مناقشات داخلی است.

وی افزود: ما شاهدیم که روند اصلاحات در شمال آفریقا و خاورمیانه چقدر متناقض و نامتعادل است، و من مطمئن هستم که بسیاری از شما هنوز هم از رویدادهای غم انگیز در لیبی ناراحت هستید.  ما نمی توانیم اجازه دهیم که چنین سناریویی در دیگر کشورها همچون سوریه تکرار شود.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه افزود: من باور دارم که ما باید به تمامی طرفهای درگیر در این گونه مناقشه فشار بیاوریم تا به یک راه حل مسالمت آمیز سیاسی و رفع اختلافات برسند. ما باید هر کاری که می توانیم برای تسهیل در گفتگو انجام دهیم. با اینکه این کار پیچیده تر و ظریف‌تر از مداخله با استفاده از نیروی بی رحم از خارج از مرزهاست، اما تنها این روند می تواند یک راه حل پایدار در منطقه را خصوصا در مورد سوریه تضمین کند.

ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد: تلاش جمعی با تاکید بر مذاکرات صلح آمیز و جستجو برای راه حل های مصالحه جویانه باید تبدیل به ضرورت بین المللی امروز شود. این امر می تواند به همه مسائل جهانی از جمله برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی، افغانستان، و سایر مشکلات منطقه ای تسری یابد.


منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان