arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

معاون فرمانده بسیج: دشمنان برای انتقام از اربعین، کام ملت را تلخ کردند

سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افزود: شاید برخی بگویند ما از هتک حرمت شهید حاج قاسم سلیمانی جریحه‌دار شدیم اما ما از هتک حرمت قرآن، اهل بیت و مساجد جریحه‌دار شدیم و تنها بحث حاج قاسم سلیمانی نیست؛ کینه‌ای که دشمنان نسبت به اربعین داشتند به خاطر این شهید بود و برای انتقام از این اتفاق بزرگ کام ملت را تلخ کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه برنامه‌های سومین سالگرد معنادار و متفاوت از سال‌های قبل باشد، گفت: خلاء جدی در موضوع اندیشه حاج قاسم وجود دارد که باید به این حوزه بپردازیم و بدانیم که هرجا با تفکر امامین انقلاب ورود کنیم موفق خواهیم بود.

سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در نشست ستاد ترویج مکتب حاج قاسم در کرمان با اشاره به اینکه شهیدحاج قاسم سلیمانی بر قلب‌ها حاکم بود افزود: اصرار داریم در حوزه اندیشه کار کنیم و همه باید در این زمینه تلاش کنیم؛ باید کار در این حوزه را جدا از مکتب جلو ببریم زیرا نمی‌خواهیم مکتب حاج قاسم ابزار یا پله برای دیگران شود.

وی با اشاره به اینکه برخورد شهید حاج قاسم سلیمانی با اقشار مختلف مردم الگوی مدیریت اسلامی است و اگر کسی فکر کند حاج قاسم تنها در مبارزه با اشرار جهان و در جبهه مقاومت سردار دل ها شده اشتباه است، تصریح کرد:حاج قاسم در هشت سال دفاع مقدس نیز سردار دل ها بود و از زمان جنگ تاکنون همان حاج قاسم بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهارداشت: دشمن دارد جنگ قومی و مذهبی را مطرح می کند و ما باید در این حوزه کار کنیم؛ هر روز نیاز بیشتری به تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی را در کشور احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید از برنامه‌های ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برای جهاد تبیین استفاده کنیم گفت: طبق پیش‌بینی‌ها ۵۰۰ موکب در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان فعال می‌شود و این شهر میزبان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار زائر غیرکرمانی خواهد بود.

سردار معروفی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افزود: شاید برخی بگویند ما از هتک حرمت شهید حاج قاسم سلیمانی جریحه‌دار شدیم اما ما از هتک حرمت قرآن، اهل بیت و مساجد جریحه‌دار شدیم و تنها بحث حاج قاسم سلیمانی نیست؛ کینه‌ای که دشمنان نسبت به اربعین داشتند به خاطر این شهید بود و برای انتقام از این اتفاق بزرگ کام ملت را تلخ کردند.

معاون سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ستاد راهبردی سالگرد شهادت حاج قاسم در کشور تشکیل، در کرمان و تهران کار به سپاه واگذار و در ۲۹ استان دیگر نیز کار با مسئولیت بنده به بسیج واگذار شده است.

وی تصریح کرد: هفته مقاومت را با برنامه‌های مختلف در استان‌ها برگزار خواهیم کرد و باید محوریت برنامه‌های این هفته، تبیین ماهیت انقلاب اسلامی باشد و بهترین فرصت برای این کار ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

مردمی کردن آیین سالگرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: زمانی که شهید حاج قاسم سلیمانی در قید حیات بودند تمامی معادلات دشمن را بر هم می‌ریختند و هرچه هزینه می‌کردند این شهید با یک حرکت و تدبیر منشا گرفته از مکتب امامین انقلاب این معادلات را بر هم می‌ریخت.

سردار محمدعلی نظری با اشاره به اینکه اکنون جریان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از حضور فیزیکی ایشان در حال تاثیرگذاری بیشتر است افزود: این چند روز هر بار فراخوان علیه نمادهای حاج قاسم در کرمان وجود داشت که این موضوع نشان‌دهنده نفوذ این شهید بزرگوار در دل همه آزادگان جهان است.

وی با اشاره به اهمیت راه افتادن راویان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: در بحث مکتب حاج قاسم باید هر روز درگیر باشیم؛ در طول سال موضوع مکتب حاج قاسم سلیمانی اگر جاری باشد مطمئن باشید که دشمن نمی‌تواند در جوانان تاثیر بگذارد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تصریح کرد: با تمام قدرت بحث سومین سالگرد را خیلی بهتر از قبل انجام می ‌دهیم و به سمت مردمی کردن انجام این مراسم خواهیم رفت.

نظرات بینندگان