arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

رامنی: اوباما رسماً از من عذرخواهی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه بی‌بی‌سی نوشت: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا در جدیدترین موج مبارزات انتخاباتی خود از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا به دلیل اتهامات وارده به وی در خصوص شرکت سرمایه‌گذاری "بین" عذرخواهی کند.

تیم مبارزات انتخاباتی "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در چند تبلیغ تلویزیونی تأکید کرده بود که شرکت سرمایه‌گذاری "بین" که "میت رامنی" بنیانگذار آن بوده است، باعث بسته شدن کارخانه‌های آمریکایی و انتقال مشاغل آنها به کشورهای دیگر بوده است.

"میت رامنی" فرماندار سابق ایالت ماساچوست در واکنش به این اظهارات اوباما در مصاحبه‌های تلویزیونی خود از اوباما خواست تا به دلیل اتهاماتی که به او زده رسما از او عذرخواهی کند.

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که بعد از سال 1999 یعنی در دوره‌ای که این اتفاق افتاده هیچ نقشی در مدیریت شرکت "بین" نداشته و به همین دلیل اوباما باید از او عذرخواهی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در انتقاد از عملکرد رامنی گفته بود فرماندار سابق ماساچوست باید درباره سابقه مدیریت خود با شفافیت صحبت کند و باید درباره دوره مدیریت او در این شرکت تحقیق شود.

رامنی نیز در واکنش تند به اظهارات اوباما، تصریح کرد که حمله لفظی اوباما به پیشینه وی در واقع شأن رئیس‌جمهوری آمریکا را پایین می‌آورد.

بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر، دموکرات‌ها با میلیونر خواندن رامنی تأکید می‌کنند که وی با انتقال کارخانه‌های آمریکایی به کشورهای دیگر باعث بیکاری در آمریکا شده است.

در حالیکه کمتر از چهار ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا باقی مانده است، اوباما و رامنی از هر فرصتی برای انتقاد از یکدیگر استفاده می‌کنند.

روزنامه "بوستون گلوب" روز پنج شنبه هفته گذشته گزارش داد مدارکی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه شده با اظهارات رامنی درباره پایان مدیریتش در سال 1999 تناقض دارد.

براساس این گزارش مدارک مزبور رامنی را "تنها سهامدار، رئیس هیأت مدیره، مدیر اجرایی و رئیس شرکت سرمایه گذاری بین" در سال های 1999 تا 2001 معرفی می کند.

در این دوره شرکت "بین" مسئول کارخانه هایی بود که یا ورشکست شدند و یا کار و فعالیت خود را به کشورهای دیگر منتقل کردند.

رامنی و مشاورانش می گویند او در سال 1999 شرکت بین را ترک کرده تا مدیریت المپیک "سالت لیک سیتی" را به عهده بگیرد.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
از میت رامنی بدم میاد.
نظرات بینندگان